GRUPA II

ROK SZKOLNY 2023/2024

Kontakt do przedszkola tel: 71 798 67 75 wew na hol dolny 151, 

e-mail: sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl

 

Drodzy rodzice prosimy  o przygotowanie dzieciom pomarańczowej koszulki  „Dzień marchewki ” 18 kwietnia/ czwartek/  .

O godzinie 9.30 grupa 3a zaprasza,  na krótkie przedstawienie.  Wspólnie przygotujemy  plakat i porozmawiamy o tym,  ile dobra daje nam

zjadanie marchewki i picie z niej soków.   

 

Nasz przedszkolny  Festiwal Piosenki  i Wiersza  już za nami

 

Zajęcia edukacyjne Miejska Biblioteka Publiczna przy ul. M. Reja 

Dzisiejsze spotkanie  pod hasłem ” Nasze emocje”. Czy są ważne?  Jak się nazywają? Kiedy nam towarzyszą? 

To pytania, na które wspólnie z dziećmi  szukamy odpowiedzi,  każdego dnia.

 

 

Kwiecień w naszej grupie.

1. Czego potrzebują zwierzęta i jak się nimi opiekować.

2. Jak dbać o naszą planetę.

3. Ciekawe miejsca na świeci.

4. W jakim kraju mieszkam.

Dziecko potrafi:

– słuchać z uwagą tekstu czytanego przez nauczyciela

-wypowiadać się na temat wysłuchanego tekstu

– wyciągać  proste wnioski, budować proste zdania

– zapamiętać fragment wiersza

– zaśpiewać samodzielnie i w grupie   piosenkę,

-uczestniczyć w zabawach rytmicznych i ruchowych proponowanych przez prowadzącego,

– określić położenie przedmiotu; na, pod, za przed, wysoko, nisko,

– wysłuchać legend dotyczących naszego regionu i kraju,

– określić miejsce zamieszkania,

– zapamiętać podane  ciekawe miejsca w Europie.

Dnia 9 kwietnia  o godzinie 9.30 w przedszkolu odbędzie się „Przedszkolny festiwal piosenki i wiersza” hasłem przewodnim w bieżącym roku jest twórczość  Jana Brzechwy.  Uczymy się wiersza z podziałem na role „Entliczek pentliczek”, wspólnie odśpiewamy piosenkę z przedstawienia o „Czerwonym Kapturku” do którego słowa napisał J. Brzechwa.

Bardzo proszę o przygotowanie dla dzieci galowego stroju na 9 kwietnia/ wtorek/ .

 

 

 

 

 

Jesteśmy przygotowani do Świąt Wielkanocnych, zabarwione jajka, pokolorowane obrazki i pogodny nastrój. Życzymy wszystkim,  zdrowych, radosnych i   spokojnych Świąt Wielkanocnych.

 

Przygotowujemy nasz grupowy ogródek, sadzimy cebule w ziemi i pozwalamy jej rosnąć w słoiczku z wodą.  W przygotowanym słoiku z wodą na gazie  układamy fasolki i sprawdzamy jak się zmieniają i czy urosną. Co jeszcze?  Robiliśmy gniotki z balonów i  mąki ziemniaczanej, zapytajcie dzieci ?  Co jeszcze można zrobić z mąki ziemniaczanej i mydła w płynie. Spróbujcie sami i pobawcie się z waszymi pociechami. Życzymy udanej zabawy. 

 

Zabawy matematyczne i równoważne, tak bardzo pomocne w funkcjonowaniu wszystkich  maluchów każdego dnia.

 

Nasza praca nad grzechotką, szykowaną na pożegnanie zimowej aury. Sprawdzimy czy zadziała w czwartek 21 marca. 

 

Pierwsze wiosenne kwiaty, poznajemy, oglądamy, przesadzamy.

Marzec w naszej grupie:

1. Jak pogoda może być w marcu?

2. Po czym poznasz, że nadchodzi wiosna?

3. Z czego to jest zrobione?

4. Tradycje i zwyczaje Świąt Wielkanocnych.

Dziecko potrafi:

  • wypowiadać się na temat wysłuchanego tekstu, opowiedzieć obrazek
  • odpowiada na pytania związane z wysłuchanym tekstem
  • buduje proste zdania
  • potrafi wyciągać proste wnioski
  • dostrzega zmiany w przyrodzie , pogodzie, potrafi nazwać zmieniające się warunki atmosferyczne  
  • klasyfikuje elementy według jednej i kilku cech; kolor, wielkość, przeznaczenie
  • grupuje elementy według podanego wzoru
  • podejmuje działanie  w proponowanych  zabawach i zajęciach plastycznych
  • podejmowane czynności potrafi wykonać zgodnie z poleceniem – metoda zadań stawianych dziecku
  • poznaje i rozumie etapy produkcji np. chleba, sera itp.
  • opowiada o rodzinnych zwyczajach świątecznych
  • opisuje obrazki związane z tradycjami świątecznymi
  • samo chętnie tworzy, realizując własne, twórcze  pomysły 

Rozwija swoje kompetencje kluczowe: czyli potrafi tworzyć informacje i je przetwarza.  Rozwija swoje kompetencje- wiedzę matematyczną,  przyrodniczą, techniczną. Poznaje zwyczaje i tradycje związane z naszym regionem i krajem. 

 

 

DLA BABCI I DZIADKA

Zapraszamy serdecznie 06.02.2024 /wtorek/ godzina 15.30. W sali grupy II,  odbędzie się uroczyste spotkanie z okazji  dnia babci i dziadka.

Rodziców prosimy o przygotowanie stroju galowego na wtorkowy poranek. Pozdrawiamy

ZABAWY SENSORYCZNE – ODKRYWAMY TAJEMNICE UKRYTE W SŁOJU Z RYŻEM

 

KOLORUJEMY SWOJE KSIĄŻECZKI I RYSUJEMY NA MAGICZNEJ CHUŚCIE

 

Tematy do realizacji LUTY

1. Bohaterowie dziecięcych bajek.

Rozmawiamy o książkach z naszych domowych i przedszkolnych półek, dobre i złe postacie z bajek, moi ulubieni bohaterowie, jakie cechy posiada pozytywny bohater, uwalniamy książki – potrafimy się nimi dzielić, moja ulubiona książka.

2. Kim będę gdy dorosnę?

Rozmawiamy o zawodach z przeszłości, co robią zawodowo nasi rodzice, sprzęty do pracy przynależne do danego zawodu- potrafimy je nazwać , sprzęt dawny i dzisiejszy pomocny w różnych pracach, wynalazki – co to takiego i jak pomagają w życiu codziennym.

3. Kiedy żyły dinozaury?

Kto się zna na dinozaurach?  Czy dinozaury to smoki? Roślinożerne i mięsożerne dinozaury, dlaczego wyginęły? 

4. Gdzie mieszka sztuka?

Co to jest sztuka, gdzie można ją oglądać i z czym się kojarzy. Rozmawiamy o kinie, teatrze, filharmonii.  Co sprawia, że kogoś nazywamy  artystą?

Wiele pytań , na które poszukamy odpowiedzi, zapraszając do wspólnej zabawy i pracy . 

 

 

 

Zabawy matematyczne i plastyczne. Przeliczanie na konkretach  zgodnie z możliwościami i umiejętnościami dzieci.

 

Zapraszamy na bal karnawałowy – 12 stycznia/piątek/godzina 9.30 

prosimy o przygotowanie  strojów karnawałowych.

 

Styczniowe tematy do realizacji:

  1. Skąd wiemy, że mija czas ?

Jakie są zwyczaje związane z powitaniem nowego roku, jak wygląda kalendarz, jakie są rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania , jak zrobić prosty zegar słoneczny, co to jest tak zwany zegar przyrody, cykliczność występowania dnia i nocy oraz pór roku, jakie nazwy noszą pory roku i co jest ich symbolem?

2. Kto dokarmia zimą zwierzęta?

Jakie trudności mają zimą zwierzęta, kto może dokarmiać zwierzęta, kiedy należy im pomagać, co lubią jeść zwierzęta, kim jest leśniczy i na czym polega jego praca, jak wyglądają tropy zwierząt, jak zbudować karmnik, co wsypujemy do karmnika?

3. Za jaką postać przebiorę się na bal?

Jakie są popularne zabawy karnawałowe, co to jest tłusty czwartek, jak obchodzony jest karnawał w innych częściach świata?  

4. Za co kocham moją babcię i mojego dziadka?

Co jest cechą charakterystyczną dla wyglądu starszych ludzi, jak okazać szacunek i miłość moim dziadkom, jakie zachowania są właściwe, a jak nieodpowiednie w stosunku do osób starszych, w czym mogę pomóc moim dziadkom, jakimi zabawkami bawili się dziadkowie kiedy byli dziećmi ?

Kącik języka angielskiego:

– nauka słów i zwrotów: snowman, snow, Happy New Year, Let’s make a snowaman, Snow is falling down

 

 

Przedszkolna Wigilia odbyła się w dużo mniejszy składzie, mamy nadzieje, że przy Waszym rodzinnym stole zasiądziecie w komplecie. Życzymy wszystkim dużo zdrowia i spełnienia marzeń. Pozdrawiamy serdecznie. 

 

Lukrowane pierniki czekają w pudełku na tych, którzy nie mieli okazji ich smakować.

Choinka ubrana, pierniki stygną i czekają na kolorowy lukier.

 20 grudnia /środa/ planujemy w przedszkolu Wigilijny obiad, prosimy o odświętne ubranko, by nadać uroczysty charakter temu wydarzeniu. Mamy nadzieję, że się uda  – duża ilość zachorowań może zmienić nasze plany. Życzmy  zatem wszystkim,  dużo zdrowia.

 

Szanowni Państwo!

Z uwagi na moje obowiązki związane z pełnieniem roli dyrektor placówki informuje, że w dnia 15 grudnia/piątek/ w godzinach 7.00-12.00 dzieci będą dzielone do pozostałych grup.  Jak Państwo wiedzą z uwagi na   braki kadrowe,  nie  mam możliwości przydzielenia nauczyciela zastępującego mnie. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia.

SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

Zadanie domowe na sobotę i niedzielę powiesiliśmy w szatni grupy. Przeczytajcie kochani rodzice i wykonajcie wspólnie z dziećmi.

W sobotę – praca plastyczna dla wybranej osoby.  Niedziela – wysłuchaj piosenki o Mikołaju.

 

6 grudnia w przedszkolu gościmy długo wyczekiwanego gości Św. Mikołaj przybędzie o godzinie 9.00 zapraszamy na spotkanie i do wspólnego zdjęcia.

Jeżeli się uda to prosimy o czerwony akcent w ubiorze dzieci.

Bardzo prosimy o kombinezony lub ocieplacz – wychodzimy na śnieżne zabawy do ogrodu i chcemy się właściwie ubierać.

Tematy na grudzień.

1. Co cieszy Mikołaja?

Co cieszy Mikołaj, jak wygląda i dlaczego, co sprawia mu najwięcej radości, jak wygląda jego zaprzęg, jakie może przynosić prezenty, jak możemy mu pomóc?

2. Jakie sporty uprawia Zima?

Jakie są charakterystyczne cechy zimy, jak wygląda zima na obrazach polskich malarzy, zabawy i sporty zimowe, jak i gdzie powstaje śnieg, jak ulepić bałwana, jakie są kolejno dni tygodnia jak wygląda ptasia stołówka i czym je dokarmiać?

3. O czym w święta każdy z nas pamięta?

Jak przygotować się do Świąt Bożego Narodzenia, jakie są tradycje związane z tymi świętami, dlaczego warto sprawiać innym przyjemności, jak ludzie przesyłają sobie życzenia, jak przygotować świąteczny stół, kto przynosi prezenty pod choinkę?

4. Który żywioł jest najważniejszy?

  Ogień, woda, ziemia i powietrze cztery żywioły i ich rola w rozwoju i życiu człowieka?  

Kącik języka angielskiego:

– nauka słów związanych ze świętami: Christmas, Jingle Little Bell

-nauka nazw zabawek: ball, jump rope,yo-yo, bike

Kalendarz zadań na grudzień przygotowany- pierwsze zadanie za nami. Zrobiliśmy łańcuchy na choinkę.

 

Jeszcze zabawy manipulacyjne i badawcze.

Drodzy –  tak  wiemy i rozumiemy , że dzieci nie zawsze stosują się do umów, które z nimi zawieramy,  dlatego też  nadal ćwiczymy tę umiejętność bo to bardzo pomaga w przestrzeganiu obowiązujących nas wszystkich zasad. Mimo, że nie każda była misiem,  wszystkie przytulanki, brały udział w zabawach / tworzyliśmy zbiory, szukaliśmy wspólnych cech i różnic, było miło/ Przygotowaliśmy też misia z pasków papieru/ To był nasz dzień PLUSZOWEGO MISIA. Dziękujemy.   

Prosimy o przyniesienie na poniedziałek /27.11./  MISIA – PRZYTULANKI – najlepszy przyjaciel każdego dziecka.

Doświadczenie i eksperymenty

Czy kolorowa  bibuła odda swój kolor wodzie ? Czy kolorowa woda odda swój kolor innym produktom np. ziarnom ryżu? Wszystko sprawdziliśmy wspólnie w dniu dzisiejszym, było ciekawie. Ćwiczyliśmy darcie gazety i zgniatanie z nich kulek, jednocześnie ale osobno pracowały dwie ręce- okazało się trudne. Sprawdzaliśmy też jak smakuje miód, który uwielbiają niedźwiadki- to świetne ćwiczenie logopedyczne.  

                      

 

Nasza wizyta w bibliotece miejskiej, rozbudzamy dziecięcą ciekawość  „Mała książka – wielki człowiek” 

 

Nasze spotkanie „Pod życzliwym parasolem.” Dziękujemy za pamięć o stroju. ŻÓŁTY GÓRĄ.

 

 

Drodzy rodzice. Przypominamy, że w dniu 22 listopada/środa/ wychodzimy na zajęcia do biblioteki, wyjście godzina 8.45 po powrocie uczestniczymy w naszej wewnętrznej uroczystości pod hasłem „Pod  życzliwym parasolem” bardzo proszę o zapewnienie dzieciom żółtej koszulki, na ten dzień. Dziękujemy 

 

  Poznajemy  muzykę  Fryderyka Chopina i potrafimy do niej pląsać.

                                                               

Smok Wawelski z masy solnej.

 

 

Nasze wspólne świętowanie Dnia Niepodległości.

                                                                                                                                 Dziękujemy za przygotowanie dzieciom  galowego stroje. 

Drodzy Rodzice.

Otrzymałam zgodę z organu prowadzącego na zatrudnienie pomocy nauczyciela w naszej grupie. Od dnia 9 listopada będzie z nami pracowała Pani Ewa.  Ciepła, miła,  uśmiechnięta, wróżę dobrą współpracę. Pozdrawiam i życzę zdrowia. 

Szanowni Państwo!

Zakończyłyśmy wstępne obserwacje dzieci i chcemy przekazać kilka ważnych informacji i wniosków do dalszej pracy.

Spotkanie odbędzie się 13.11.2023 /poniedziałek/ godzina 16.00 w sali gr II.  Zapraszamy serdecznie. Małgorzata Murzyniec, Lidia Walczak-Iżycka  

 

Listopadowe tematy naszych zabaw i rozmów :

1. Co powinienem wiedzieć o Polsce?

Jakie są narodowości i jak się nazywa kraj w którym mieszkam, gdzie na mapie znajduje się stolica Polski oraz miasto w którym mieszkam,jakie są nasze symbole narodowe, dlaczego wywieszamy flagę, dlaczego i w jaki sposób Polacy czczą Narodowe Święto Niepodległości , jak się nazywają państwa, które z nami sąsiadują?

2. Jaki jest mój kraj ?

Co to jest legenda, czy wszystkie smoki wyglądają tak samo,  z jakich potraw słyną wybrane regiony Polski, gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki, poznaję mapę Polski i jej wybrane regiony, jakie stroje są charakterystyczne dla Kujaw i okolic Krakowa, poznajemy nasze miasto Wrocław stolicę Dolnego Śląska.

3. Gdzie można zobaczyć Małą i Wielką Niedźwiedzicę ?

Jaki jest kosmos, jak wygląda Układ Słoneczny, jak wygląda Księżyc, jak wygląda gwiazdozbiór Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy, co to jest planetarium i co można w nim zobaczyć, jak nazywa się planeta na której mieszkamy, jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta? 

4. Jakie są moje obowiązki?

Co to znaczy rodzina, jak nazywają się członkowie rodziny, co to są obowiązki i dlaczego należy się z nich wywiązywać, jakie prawa i obowiązki mają dzieci co to jest drzewo genealogiczne, jakie czynności wchodzą w zakres naszych obowiązków ?

10 listopada o godzinie  10.30 odbędzie się uroczystość z okazji  Święta Niepodległości,  obchodzona rok rocznie w naszym przedszkolu. Bardzo proszę i przygotowanie dla dzieci strojów galowych. Dziękujemy.

Kącik języka angielskiego:

– nauka słów: happy, scary, funny, take a picture, say cheese

Nasze jesienne zabawy muzyczne

Drodzy Rodzice !

Cały czas utrwalamy zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej, przypominamy o zachowaniach w łazience i przy stoliku w czasie spożywania posiłków. Powtarzajcie to drodzy Państwa  ze swoimi pociechami. Proszę o wygodne ubranie, takie które dziecko będzie miało szansę samo zdjąć lub zrobić to z niewielką pomocą osoby dorosłym. To nie dla wygody nauczyciela ale dla osiągania małych dziecięcych sukcesów.  Nie muszę Państwu mówić, że każdy chce osiągać sukcesy i temu to służy.

W dniu 25/środa/ z uwagi na Konferencję Dyrektorów,  na którą zobowiązana jestem się  stawić, dzieci będą dzielone do innych grup, nie mam nauczyciela na zastępstwo.   Informacja o przydziale dzieci do poszczególnych grup u nauczycielki  grupy I   Pani Jolanty Gruchaj.

Drodzy rodzice !

Piszę do Państwa w  celu wyjaśnienia mojej decyzji, dotyczącej tak zwanego dnia zabawek.  Zwyczaj ten wprowadzony przed laty jest formą nagrody dla dzieci, za cały tydzień zabawy, pracy oraz ich postawy i zachowania. Jest to też,  jedno z  narzędzi dostępnych nauczycielowi  w procesie   wychowawczym. Podjęcie przeze mnie decyzji o pozostawieniu zabawek w szatni,  jest konsekwencją, a dla Państwa sygnałem, że ten tydzień, dla części grupy  nie był zbyt  „udany.”   Nie chcąc traktować  wszystkich jednakowo,  pozwoliłam przynieść zabawki do przedszkola ale pod warunkiem, że zostawiamy je w szatni.  Wytłumaczyłam  dzieciom swoją decyzję i wspólnie zdecydowaliśmy, że zabawkami będą się bawić, jeżeli ich zachowanie na to pozwoli. Mam nadzieję, że Państwo rozumienie moją decyzję.  Pozdrawiam i dziękuję. 

 

 

Dziękujemy za pamięć, dobre słowa i życzenia z okazji  Dnia Edukacji Narodowej.

  Z tej okazji też, oglądaliśmy  przedstawienie,  przygotowane przez dzieci i Panie z grupy III a. Bardzo  podobało się dzieciom.

Dziękujemy za przygotowanie odświętnych ubrań -wszyscy prezentowali się wspaniale. Kosz z pysznymi herbatkami przekazano wszystkim Paniom – dziękujemy.

 

” Dzień Drzewa”   wspólnie wykonaliśmy drzewo o poważnej nazwie  Jarząb pospolity, jarzębina, takie też oglądaliśmy w ogrodzie przedszkolnym.

Poznaliśmy  20 powodów dla, których warto sadzić drzewa, dzieci otrzymały  legitymacje członkowskie  z  Ligi Ochrony Przyrody.

 

informacja

Drodzy Rodzice

10. 10 (wtorek) obchodzimy, w naszym przedszkolu,  Święto Drzewa. Prosimy o ubranie  dzieci w tym dniu, w miarę możliwości, w ubrania koloru zielonego.

Szanowni Państwo nadal czekamy, na teczki z gumką  na prace dzieci ! 

Październik w grupie II

Realizowane tematy naszych zabaw i rozmów:

Jak jesienią dbać o zdrowie ?

Co oznacza słowo zdrowie, jak należy dbać o zdrowie, jak myć ręce i dlaczego potrzeba do tego mydła, co jeść by być zdrowym, jakie przetwory przygotowują ludzie na zimę, jak ważne są warzywa i owoce w codziennym jadłospisie ?

Odkrywamy tajniki pracy w przedszkolu ?

Jakie zadania wykonuje nauczyciel, kto może być nauczycielem, kto jeszcze pomaga nauczycielom w ich pracy, czy przedszkole i szkoła to ważne miejsce dla dzieci, co lubimy robić ze swoimi nauczycielami ?

Co mogę robić jesienią ?

Jakie cechy ma jesienna pogoda, jak ubrać się jesienią, w co można się bawić gdy pada deszcz, co to jest wiatr i jak go można wywołać, jakie znaczenie ma wiatr, czy rośliny lubią wiatr,  jakie przedmioty unosi wiatr ?

Jakie plany na jesień mają zwierzęta ?

Czy zwierzęta zmieniają się jesienią, jakie jesienne zwyczaje mają wybrane zwierzęta, jakie są jesienne przysmaki wiewiórki, jeże i ptaki, które zwierzęta robią zapasy, jakie dźwięki i odgłosy można usłyszeć jesienią w lesie ?

Kącik języka angielskiego:

-nauka słów: stand up, sit down,spin around, head, nose, chin, arm, leg, foot,finger

Drodzy rodzice realizując nasze planowane  działania w bieżącym miesiącu bardzo proszę o przyniesienie na piątek do przedszkola, małej deseczki, fartuszek dla dziecka oraz owoc np; jabłko, gruszka, banan lub inny lubiany przez dziecko – będziemy wspólnie robić sałatkę owocową, a potem  zjemy ze smakiem.

Bardzo proszę przekażcie naszą prośbę wszystkim. Pamiętajcie także, że nie dajemy dzieciom nożyka, przedszkole ma specjalne nożyki dla dzieci do takich zajęć, bardzo proszę podpisać deseczkę lub przynieść ją w podpisanym woreczku, będzie nam łatwiej oddać Wam właściwe po skończonych zajęciach. 

Mali kucharze, poradzili sobie wspaniale, sałatka wszystkim smakowała doskonale, zjedli dokładek ile tylko chcieli i byli bardzo rozanieleni. Tylko niektórzy,  zjedli co chcieli by mogli też być zadowoleni.

 

 

 

Przypominamy także o taczkach z gumka, przeznaczone na prace dzieci, kolor i wzór pozostawiamy do wyboru, prosimy tylko o podpisanie teczki. 

Nasze pierwsze doświadczenia z wodą i nie tylko. Zapytaj dziecko, jak domowym sposobem zrobić wulkan?

.

Szanowni Państwo bardzo  dziękuję  za obecność na spotkaniu , rozmowy i wzajemne zrozumienie, to dla wszystkich nas,  ważne i cenne doświadczenie. Dziękuję za wszystkie dobre słowa, które ślecie pod adresem przedszkola i wszystkich pracowników.

Wasze zaangażowanie i pomoc, dużo znaczy i bardzo pomoże.  Dziękuję .

Szanowni Państwo.

 Zapraszam rodziców do realizowania wspólnie z przedszkolem projektu „Czytanie na dywanie.” 

 To proste.  Zapraszamy do kontaktu – czekamy na Was.

 

 

Krótkie zabawy sensoryczne z okazji Dnia Przedszkolaka, sprawdzamy nasze zmysły. 

Aby nic nie budziło, Państwa wątpliwości.

1. Dlaczego Pani liczy do trzech ?  To nasza umowa-  na słowo  ” trzy” wszyscy staramy się usiąść na dywanie  i zacząć wspólną pierwszą lub kolejną zabawę.

2. Dlaczego klaszczemy w ręce ? W ten sposób dzieci się wyciszają,  dajemy im komunikat, że jest zbyt głośno i prosimy  by ze sobą rozmawiali,  a nie krzyczeli do siebie.

3. Dlaczego ciągle się ustawiamy- przed łazienką, przed salą,  przed wyjściem do ogrodu ? Tym sposobem nauczyciel może stworzyć bezpieczne warunki do  wyjścia z budynku, nie rozbiegamy się sami czekamy na wspólne z nimi ustalenie terenu, miejsca  zabawy i zawsze przypominamy, że nie wolno oddalać się bez  zgody nauczyciela. W ten sposób też łatwiej dzieciom „porządkować  sobie przestrzeń, w której w danym momencie są.  Zawsze dzieci mogą skorzystać z toalety, także  w trakcie pobytu w ogrodzie  ale o tym muszą powiedzieć nauczycielce, by nie szukała go z przerażeniem, podczas dłuższego pobytu w toalecie! 

4. Jak korzystamy z ogrodu przedszkolnego,  kiedy  odbiorą dzieci  rodzice ? Zawsze powinni być Państwo przy dzieciach, nie wchodzimy na dachy urządzeń ogrodowych, nie wspinamy się na płoty i drzewa, nie biegamy bez kontroli, dlaczego ? Bo nauczyciel pod opieką ma średnio 20 dzieci i wszystkie chce oddać Państwu zdrowe i całe. Wszystko podyktowane jest tylko i wyłącznie bezpieczeństwem Państwa pociech.

5. Co do bezpieczeństwa – proszę jeszcze pamiętać o zamykaniu zarówno rano jak i po południu bramki wejściowej i drzwi domofonowych ! Nigdy nie wiemy co może się zdarzyć. 

 

I pierwsze wspólne wyjście na skrzyżowanie ulic, by sprawdzić wszystko czego nauczyli nas rodzice i przedszkole.

Urodziny kolegi, któremu przy akompaniamencie muzyki płynącej z pianina wyśpiewaliśmy  życzenia .

 

 

Próby wspólnych zabawa w nowej sali i z nowymi nauczycielami.

 

 

Tematy do zabaw i zajęć. Wrzesień  

Co słychać w przedszkolu ? 

-jak spędziłem wakacje,

-czy pamiętam  zasady obowiązujące w przedszkolu,-

-nasza nowa sala,

-jakie mamy zabawki,

-zwidzimy  przedszkole schowki,

-co to znaczy grupa przedszkolna

Jak być bezpiecznym ?

-domowe i przedszkolne zasady bezpieczeństwa,

dlaczego ważne jest jak się nazywam i gdzie mieszkam,

-którędy i dokąd prowadzi droga ewakuacyjna,

-jakie służby udzielają pomocy w razie potrzeby,

-jak wezwać pomoc,

-co jest w przedszkolnej apteczce

Moje super moce i czy je mam ?

-co to są czyjeś mocne strony,

-jak je rozwijać,

-dlaczego ruch jest ważny,

-jak się relaksować i odprężyć i co to znaczy,

-jakimi zmysłami poznajemy świat i jakie są ich nazwy,

-jak wyrażamy emocje,

-jak radzić sobie ze złością,

Co się zmienia jesienią?

-na co zwracamy uwagę podczas jesiennego spaceru,

oznaki jesieni w parku a jakie w sadzie i ogrodzie,

-grzyby jadalne i trujące,

-jak wyglądają i jak smakuję wybrane owoce

Wiele pytań ale dzieci znajdą na nie odpowiedzi.

Jeżeli dopisze nam pogoda wycieczka na skrzyżowanie ulic, utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym, sami zrobimy sałatkę owocową. Będzie wesoło! 

Kącik języka angielskiego:

-nauka słów:hello, happy, angry, scared, tired, sleepy

 

Szanowni Państwo w roku szkolnym 2023/2024 grupa II rozpoczyna swoją kolejną przygodę z przedszkolem, mimo trudności  zaczynamy, licząc na Państwa zrozumienie i wsparcie.

Zapraszamy do odwiedzania zakładki naszej grupy.

Życzymy dzieciom i rodzicom udanego startu w nowym roku szkolnym.

Zebranie organizacyjne, na którym podamy garść ważnych informacji odbędzie się 7 września/ czwartek/ godzina 16.30 w sali grupy II.  Bardzo prosimy o przybycie na zebranie bez dzieci, to ułatwi nam rozmowę i pozwoli na poruszenie tematów, których nie porusza się przy dzieciach.

Pozdrawiamy i zapraszamy, obecność wręcz konieczna.

 

 

 

 

 

 

 

ARCHIWUM       

 

Zamierzenia edukacyjne w czerwcu:

Tydzień 1: Wszystkie dzieci są nasze

– Dzień Dziecka

– Dzieci z różnych stron świata

– Dzieci lubią się bawić

– Obrazek z figur

– Przyjacielem być

Tydzień: Na moim podwórku

– Moje podwórko

– Zabawy na placu przedszkolnym

– Bezpieczna jazda rowerem

– Śpiewamy, tańczymy!

– Uwaga! Nieznajomy

Tydzień 3 i 4: Zbliżają się wakacje

– Nad morzem

– W górach

– Babki z piasku

– Już wkrótce wakacje

– Wakacyjna wędrówka po Polsce

Kompetencje kluczowe: 

– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;

– obywatelskie;

– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej;

– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych;

Nasze działania w czerwcu:

1. Jesteśmy bezpieczni w mieście: kształtowanie kompetencji rozpoznawania podstawowych znaków drogowych.

 

Znaki ostrzegawcze

2. Dzień Dziecka:

3. Wyjście do NFM- muzyczne zabawy: kształtowanie poczucia rytmu u dzieci i świadomości muzycznej

Wycieczka do NFM

4. Wyjście do Dolnośląskiego Centrum Filmowego- ,,Bezpieczeństwo na wakacjach”- zajęcia edukacyjne połączone z prezentacją bajek dla dzieci poruszających w swojej tematyce kwestie bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży.

Ponadto zwiedzanie kina i poznanie technologii wyświetlania filmów.

Seans filmowy

Zamierzenia edukacyjne w maju:

Tydzień 1: Łąka wiosną
– Dmuchawce- latawce
– Żabki
– Gdzie jest motylek?
– Ślimaki z plasteliny
– Kolorowa łąka

Tydzień 2: Wiosna na wsi
– Miau, kotku, miau
– Żółte kaczuszki
– Gdzie jest kotek?
– Dzieci zwierząt z wiejskiego podwórka
– Pan Kukuryku

Tydzień 3: Znamy różne zawody
– Jaki zawód wykonują te osoby?
– W sklepie
– Bajeczka piekarska
– Jak dobrze być strażakiem
– O kim mowa?

Tydzień 4: Moi rodzice
– Kwiaty dla mamy
– Zapach mamy
– Słodka niespodzianka dla mamy
– Mamy mamę
– Spotkanie z mamami

Kompetencje kluczowe:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii.

Nasze działania w maju:

1. Miedzyprzedszkolna Olimpiada Sportowa

W dniu 27.05 odbyła się Miedzyprzedszkolna Olimpiada Sportowa. W naszym przedszkolu gościliśmy dzieci z Przedszkola nr 55. Poniżej fotorelacja z wydarzenia:

Odczytywanie kodeksu sportowego.

Omówienie pierwszej konkurencji sportowej

2. Zwierzęta domowe- praca techniką wydzierania papieru:

2. Aktywność ruchowa dzieci- zabawy z bańkami w ogrodzie przedszkolnym/integracja z grupą maluszków 🙂

Łapanie baniek

Łapanie baniek

Łapanie baniek

Łapanie baniek

Łapanie baniek

Łapanie baniek


Uczestniczymy także w akcji ,,Giga laurka dla Strażników Lasu”. Chcemy zarówno strażakom, jak i leśnikom w ten sposób podziękować za ich ciężką pracę. Szczegóły akcji:

https://straznicylasow.pl/tak-dzialamy/laurka-dla-straznikow-lasow/

Laurka dla leśników i strażakówZamierzenia edukacyjne w kwietniu:

Realizowane tematy :

  • Co się dzieje w kosmosie?
  • Wielkanoc
  • Dbamy o przyrodę
  • Jestem Polakiem i Europejczykiem

Umiejętności zdobywane i utrwalane przez dzieci w trakcie realizowanych tematów:

  • Potrafimy słuchać czytany tekst, rozumiemy, wyciągamy proste wnioski.
  • Potrafimy odpowiadać na pytania dotyczące poznawanych  utworu.
  • Tworzymy własną przestrzeń do zabawy nie przeszkadzając innym.
  • Poznajemy i utrwalamy nowe słowa związane z tematyką.
  • Znamy zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Opowiadamy o zwyczajach świątecznych z rodzinnego domu.
  • Chętnie tworzymy prace plastyczne z różnorodnego  tworzywa plastycznego.
  • Dbamy i poznajemy  środowisko przyrodnicze.
  • Poznajemy sposoby dbania o naszą planetę – wiemy, jakie to ważne.
  • Chętnie uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.

Nasza twórczość w kwietniu:

Podwodny świat:

Praca plastyczna podwodny światPraca plastyczna podwodny światRzucamy do celu:

Rzucanie do celuSegregujemy śmieci:

Segregacja śmieciOglądamy film edukacyjny o kosmosie:

Dzieci oglądają film edukacyjny o kosmosie

,, Ufoludki”- praca plastyczna dzieci

Ufoludki- pracę plastyczne dzieciDrodzy Państwo,

nadszedł czas podsumowań po pierwszym półroczu 2021/22. Chciałybyśmy podzielić się sukcesami dzieci, czyli tym jakie umiejętności dzieci nabyły przez ten czas oraz zwrócić uwagę na te czynności, nad którymi należy popracować.

Umiejętności ukształtowane:

– samodzielne wykonywanie podstawowych czynności w obszarze codziennego funkcjonowania: higiena, ubieranie się i rozbieranie, proste czynności manualne;

– kulturalne i samodzielne spożywanie posiłków;

– komunikowanie swoich potrzeb;

– sygnalizowanie swoich emocji oraz rozumienie emocji rówieśników;

– rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych

– recytowanie wierszyków;

– śpiewanie piosenek;

– zapamiętywanie prostych układów tanecznych;

– tworzenie prostych prac rysunkowych, prostych kształtów;

– rozpoznawanie prostych kształtów;

– rozpoznawanie podstawowych kolorów;

– używanie komunikatów niewerbalnych do komunikacji z innymi osobami.

 

Umiejętności nad którymi należy pracować:

– posługiwanie się nożyczkami;

– precyzyjne czynności motoryki małej: zapinanie i odpinane guzików, zamków;

– przypominanie o prawidłowym chwycie pisarskim;

– praca nad koordynacją ruchową w szczególności nad rozwijaniem równowagi u dzieci;

– radzenie sobie z przeżywanymi emocjami i rozładowywanie ich w sposób akceptowalny społecznie;

– szanowanie emocji innych;

– praca nad płynną i wyraźną mowa, realizacja głosek szeregu syczącego /s/ i /z/ ;

– objaśnianie kolejności zdarzeń w historyjkach obrazkowych;

– posługiwanie się słownictwem dotyczącym następstw czasu np. wczoraj, jutro;

– przeliczanie elementów zbioru do 10.

Marzec w naszej grupie

Tydzień 1: Chcę być matematykiem
– Lubię matematykę
– Para- nie para
– Lodowe sopelki
– Domy z pudełek
– Co jest daleko, a co blisko?
Tydzień 2: Chciałbym być muzykiem
– Trębacz
– Mój instrument

– Orkiestra
– Maluję nastrój muzyki
– Gdzie jest muzyka?
W drugim tygodniu marca odbędą się także Obchody Dnia Języka Ojczystego.
Tydzień 3: Chciałbym być aktorem
– Teatr lalek

– Teatrzyk cieni
– Balonowe głowy
– Mówię wyraźnie
– Z Jasiem i Małgosią
Tydzień 4: Nadeszła wiosna
– Przebiśniegi

– Wczesnowiosenne kwiaty
– Śpiewam o wiośnie
– W marcu jak w garncu
– Nadeszła wiosna
Kompetencje kluczowe:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych;

– osobiste i społeczne, w zakresie umiejętności uczenia się;
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Nasza twórczość w miesiącu marcu:

Powitanie wiosny:

 

 

Wiosenne tulipany (umiejętność wykonywania pracy zgodnie z instrukcją nauczyciela oraz kierowanie się podanym wzorem- rozwijanie uważnego słuchania u dzieci oraz zdolności manualnych)

Ekspresja ruchowa w baśniowych przebraniach:

Dzieci w strojach bajkowych

Nasze bajkowe zamki:

Luty w naszej grupie 

Tematy do realizacji: 

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni. Czego się dowiemy ?
  • Jak rozpoznać, i nazwać  wyposażenie kuchni
  • Na czym polega praca kucharza
  • Jak przyrządzać proste potrawy – kanapki, sałatki, soki
  1. W krainie baśni. Czego się dowiemy?
  • Po czym  rozpoznać postacie ze znanych bajek
  • Poznamy zapomnianych bohaterów z bajek naszych dziadków i babć
  • Jak inscenizować kukiełkami bajki znane i wymyślone
  1. Chcę być matematykiem. Czego się dowiemy?
  • Jak dobierać pasujące do siebie przedmioty
  • Segregować przedmioty według jednej, kilku cech wspólnych
  • Liczyć w zakresie 5 i więcej

Rozwijamy kompetencje kluczowe: 

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych;
– osobiste i społeczne;
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Nasza twórczość w lutym:

Papierowe serca z okazji walentynek na tablicy

Laurka z sercem w czerwone kropkiKONKURS OGÓLNOPOLSKI!!!

W ostatnim czasie nasza grupa brała udział w konkursie ogólnopolskim organizowanym przez Fundację Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”. Serdecznie dziękujemy mamie Róży za przygotowanie maskotki – „Piątulinki” reprezentującej naszą grupę.

 

Zapraszamy do obejrzenia występu z okazji Dnia Babci i Dziadka w wykonaniu dzieci z naszej grupy:

 

Składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Babciom i Dziadkom. Przesyłamy krótki filmik: 

 

 

Drogie Babcie, Drodzy Dziadkowie wszystkiego najlepszego! 

TEMATYKA W STYCZNIU :

     1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE

  • Domek dla ptaszków,
  • Dokarmiamy ptaki,
  • Ile jest wróbli,
  • Głodny ptaszek,
  • Spiżarnia ptaków.

     2. ZIMOWE ZABAWY :

  • Hej, na sanki,
  •  Śniegowy bałwanek,
  • Kochana zima,
  • Kolorowe nakrętki,
  • Zabawy na śniegu.

     3. BABCIA I DZIADEK : 

  • Moja Babcia i mój dziadek,
  • Serduszko dla Babci i Dziadka,
  • Śpiewamy dla Dziadków,
  • Odwiedzili nas Babcia i Dziadek,
  • Odłóż zabawkę.

 

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI :

  • Stosuje słowo karmnik i sroka,
  • Liczy w zakresie czterech,
  • Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • Wypowiada się na temat zimowych zabaw,
  • Wykonuje pracę z nietypowych materiałów,
  • Segreguje nakrętki wg określonego kryterium,
  • Wypowiada się na temat swoich dziadków,
  • Wykonuje prezent dla dziadków,
  • Śpiewa piosenki i recytuje wiersze.

Kompetencje kluczowe:

– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

Nasza twórczość (styczeń):

 

Szanowni Państwo, Kochane Dzieci!

Życzymy rodzinnych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego, nadchodzącego Nowego Roku.

 

Wigilia grupowa już za nami, a było tak:

 

Szanowni Państwo, dnia 21.12.2021 w naszej grupie odbędzie się wigilia świąt Bożego Narodzenia. Prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane odświętnie. 

Ponadto prosimy o informację dotyczącą obecności dzieci dnia 24.12.2021.

 

Tematyka w grudniu:

Tydzień 1 Domowi ulubieńcy

– Ulubiony pies

– Mamy zwierzątka

– Moje akwarium

– Przed siebie, za siebie i w bok

– Białe myszki

 

Tydzień 2 To już zima 

– Gawronek poznaje zimę

– Bałwanek

– Zima biała

– Cztery bałwanki

– Zimowa piosenka

Tydzień 3 Święta tuż- tuż

– Wesoła choinka

– Świąteczne zwyczaje

– Grająca choinka

– Kolorowe bombki

– Skąd mamy choinki?

Kompetencje kluczowe:

– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

 

Nasza twórczość (grudzień)

,,Bliźniaczki” 🙂


 

Zapraszamy do obejrzenia nagrania zajęć logorytmiki prowadzonych przez panią Małgorzatę Michalską i pana Filipa Kozłowskiego:

 

———————————————————————————————————————

Szanowni Państwo!
Dnia 16.11 o godzinie 16:00 odbędzie się zebranie z Panią Logopedą Małgorzatą Michalską. Zebranie dotyczy rodziców dzieci zakwalifikowanych do terapii logopedycznej. Osoby, których dzieci zostały zakwalifikowane do terapii logopedycznej zostaną powiadomione telefonicznie o konieczności stawienia się na zebraniu.
———————————————————————————————————————–

Jeszcze Polska nie zginęła…

Zachęcamy Państwa do obejrzenia relacji z uroczystego występu dzieci z okazji Narodowego Święta Niepodległości dostępnego na stronie głównej przedszkola.

 

ROK SZKOLNY 2021/2022


Listopad w naszej grupie:

  1. Pada deszcz
  2. Piękna nasza Polska cała
  3. Dbamy o zdrowie
  4. Tutaj rosły paprocie
  5. Urządzenia elektryczne

Cele główne:

  • rozwój mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie dbałości o własne zdrowie
    i higienę osobistą
  • umuzykalnienie dzieci
  • utrwalanie nazw pór roku
  • zapoznanie z oznakami późnej jesieni
  • kształtowanie postawy patriotycznej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania polskich symboli narodowych
  • poznawanie historii węgla kamiennego
  • zdobywanie wiedzy o świecie w erze dinozaurów
  • poznawanie zastosowania urządzeń domowych

Kompetencje kluczowe:

  1. Rozumienie i tworzenie informacji
  2. Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
  3. Matematyczne oraz przyrodnicze
  4. Świadomość i ekspresja kulturowa

Listopad relacja fotograficzna:

Język angielski- My family:

——————————————————————————————-

Październik w naszej grupie:

1. Jesień w sadzie
2. Jesień w ogrodzie
3. O sobie samym
4. Moje zmysły

Cele główne:

  • rozwój mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • umuzykalnienie dzieci
  • utrwalanie nazw podstawowych kolorów
  • odkrywanie naszych zmysłów
  • uświadomienie ważności drugiego człowieka oraz środowiska, w którym przebywam

Kompetencje kluczowe:

  1. Rozumienie i tworzenie informacji
  2. Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
  3. Matematyczne oraz przyrodnicze
  4. Świadomość i ekspresja kulturowa

Październik w naszej grupie:

Nasze zabawy:

Integracja międzygrupowa 🙂

Nasze prace:

 

Szukamy jesieni:

Zabawy frisbee w ogrodzie przedszkolnym:

Tak się bawimy:

Może Państwa zainteresuje ta oto propozycja

Temat: Zapowiedź cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli – Sercem za Rodziną

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

jeszcze raz dziękujemy za niesamowite reakcje na projekt “Sercem za Rodziną”. Z całej Polski dołączają do nas organizacje, instytucje i osoby prywatne, które chcą włączyć się do Forum Liderów Oświaty i Wychowania (FLOW – https://sercemzarodzina.pl/?page_id=18)

Wspólnie będziemy działać na rzecz rodziny i dobrej współpracy z placówką edukacyjną.

Załączamy link z zapowiedzią cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli. Już 22 września wyemitowana zostanie część pierwsza z sześciu w temacie “Każdy może stworzyć szczęśliwą rodzinę”. Prosimy o przekazanie go kadrze i rodzicom.

https://youtu.be/oJ9ft5c1-iY

W liście intencyjnym opisujemy ideę wykładów.

Z wyrazami szacunku,

 

Edyta Gronowska

Prezes Towarzystwa Edukacyjnego Lokomotywa

606610102

Wrzesień w naszej grupie :

  1. W przedszkolu
  2. Droga do przedszkola
  3. Nadeszła jesień
  4. Co robią zwierzęta jesienią ?

 

CELE GŁÓWNE :

  • opracowanie zasad i norm społecznych w grupie,
  • zapoznanie z salą, łazienką szatnią – przybliżenie zasad bezpiecznej zabawy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów,
  • porządkowanie wiedzy o świecie, środowisku społecznym i przyrodniczym,
  • uwrażliwianie na piękno.

 

Dnia 07.09.2021 (wtorek) o godz.16.00 zapraszamy na zebranie organizacyjne!!!

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Dzień Pustej Sali:

 

Nasze prace- wrzesień:

…a po wakacjach:

 

 

… wracamy do przedszkola w wyśmienitej formie 🙂

ROK SZKOLNY 2020/2021

Wakacje, znowu są wakacje… 🙂

 

W lipcu realizujemy następujące tematy:

  1. Bezpieczne wakacje
  2. Wakacje w górach
  3. Wakacje nad morzem
  4. Wakacje nad jeziorem

Dziecko:
– zna podstawowe zasady bezpieczeństwa na wakacjach
– poznaje formy spędzania czasu wolnego na wakacjach
– potrafi wymienić środki transportu
– rozróżnia krajobrazy morskie i górskie

Szanowni Państwo w lipcu nie próżnujemy! Eksplorujemy otaczający nas świat, szukamy skarbów, tworzymy własne dzieła sztuki , a oto efekty:

Tematyka w czerwcu:

Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny:
– Wesoło bawimy się w Dniu Dziecka
– Bawimy się w z wszystkimi
– Nie lubimy hałasu
– Jesteśmy kulturalni
– Co mówimy o innych?

Moje podwórko:
– Jak wygląda podwórko?
– Puszczamy bańki mydlane
– Zwierzęta z naszego podwórka
– Lubimy bawić się piłką
– Czasem pada deszcz

Wakacje, znów będą wakacje:
– Nie oceniam po wyglądzie
– Na lądzie, w wodzie i w powietrzu
– Mamy lato. Co Wy na to?
– Kolorowe statki
– Wakacje tuż-tuż

Nasza twórczość (czerwiec):


Tematyka w maju:

      Łąka wiosną :

  1. Jakie zwierzęta spotkamy na łące.
  2. Biedroneczki są w kropeczki.
  3. Motyle, motylki.
  4. Ślimak, ślimak – pokaż rogi.
  5. O czym kumkają żaby i brzęczące pszczoły ?

    Wiosna na wsi :

  1. Co słychać na wsi ?
  2. Nowinki z wiejskiego podwórka.
  3. Rodzina kury.
  4. Pan kogut.
  5. Awantura na podwórku.

Znam różne zawody :

  1. Co robi ogrodnik ?
  2. Co robi krawcowa ?
  3. Co robi policjant ?
  4. Poznajemy inne zawody.
  5. Co robi piosenkarz ?

Moi rodzice :

  1. Członkowie mojej rodziny.
  2. Moja mama czarodziejka.
  3. Kwiaty dla mamy.
  4. Serduszko dla mamy i taty.
  5. Bawimy się z rodzicami.

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci :

  • wymienia nazwy wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę,
  • rytmicznie klaszcze i próbuje śpiewać piosenkę,
  • mówi wyraźnie,
  • recytuje wiersz,
  • wykonuje wydzierankę,
  • wie na czym polega praca krawcowej, policjanta i ogrodnika,
  • wymienia członków swojej rodziny,
  • liczy w zakresie czterech,

Rozwijanie kompetencji kluczowych :

  • w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
  • matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,
  • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam,  pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”   Konfucjusz

Nasza twórczość- maj:








 

Drodzy Rodzice,

prowadzę badania dotyczące wpływu snu na koncentrację u dzieci w wieku przedszkolnym. Będę niezmiernie wdzięczna, jeśli zgodzą się Państwo, aby Wasze pociechy wzięły w nim udział.
Przeprowadzone badanie będzie miało na celu sprawdzenie, jak wpływa sen na zdolność koncentracji u dzieci w wieku przedszkolnym. Jest ono całkowicie anonimowe, a uzyskane wyniki zostaną opisane w projekcie empirycznym stworzonym do celów edukacyjnych. Badane będą dwie grupy dzieci 3-letnich. Pierwsza grupa to dzieci, które śpią podczas drzemki w przedszkolu, a druga to dzieci, które nie śpią podczas drzemki w przedszkolu. Po drzemce dzieci z obu grup zostaną poproszone o wykonanie zadania logicznego polegającego na odpowiednim dopasowaniu elementów układanki. Prowadzący badanie (czyli ja) będzie mierzyć czas wykonania zadania.  Chcę w ten sposób zweryfikować, czy dzieci, które nie spały podczas drzemki mają problem ze skoncentrowaniem się i potrzebują więcej czasu na wykonanie zadania.

Liczę na Państwa współpracę.

Pozdrawiam,
Agnieszka Hanuszewicz-Mikitów

 

 

Tematyka w kwietniu:

Tydzień 1: Chciałbym zostać sportowcem
– Sport to zdrowie
– Dyscypliny sportu
– Gimnastyka to podstawa
– Sport to sposób na nudę
– Moje ciało

Tydzień 2: Chciałbym być kosmonautą
– Zmartwienie księżyca
– Przybysze z kosmosu
– Planeta Ziemia
– Dzień i noc
– Na niebie pełno gwiazd

Tydzień 3: Dbamy o Ziemię
– Drzewa wokół nas
– Chcemy, by wokół było czysto
– Komu jest potrzebna woda?
– Powietrze wokół nas
– Dzieci dbają o środowisko

Tydzień 4:  Jestem Polakiem i Europejczykiem
– Miejscowość, w której mieszkam
– Tu dom i tam dom
– Co to jest Polska?
– Poznajemy Warszawę 
– Polska leży w Europie

Świętujemy Dzień Ziemi:

12-16.04

Chciałbym być kosmonautą

Piątek 16.04.2021

1. Kilka słów o tym, czym są gwiazdy:

Zachęcamy do obejrzenia filmu. Zależy nam, aby dzieci zobaczyły, jak wygląda prawdziwy teleskop oraz kosmos widziany przy jego użyciu.

 

2. Kosmos- praca plastyczna

Jeśli macie w domach stare płyty CD i ciemną kartkę, najlepiej czarną to zachęcamy Was do wykonania takiej kosmicznej pracy plastycznej:

Zachęcamy, aby gwiazdy wykonać z plasteliny, wtedy w większym stopniu dzieci rozwiną swoje zdolności manualne w obrębie rąk.

3. Joga dla dzieci- kosmiczna przygoda:

3. Rodzinne karaoke  „W układzie słonecznym wirują planety”           

Proponujemy zapoznać się z wersją oryginalną :

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

no i teraz czas na zabawę

https://www.youtube.com/watch?v=s5T-oxek4UA

4. Franklin i statek kosmiczny

A w ramach piątkowego relaksu zapraszamy do obejrzenia bajki dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=NXNpgg261DY


Dziękujemy Wam za nadsyłanie pięknych prac plastycznych. Cieszy nas, że korzystacie z propozycji edukacyjnych, które umieszczamy na stronie.

A od poniedziałku widzimy się w przedszkolu 🙂 Do zobaczenia!
————————————————————————————

Czwartek 15.04.2021

1. Dzień i noc. Film edukacyjny:
  Zachęcamy do zapoznania się z filmem:

https://www.youtube.com/watch?v=1ox9oGERipo

2. Praca plastyczna do wykonania (opcje do wyboru):

3.Utrwalamy poznaną piosenkę:

 


4. Planeta Czekolada- ćwiczenia ruchowe:

 


————————————————————————————
Środa 14.04.2021. Dzień dobry, zaczynamy.

      1. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę – UBU    

https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

      2. UBU uczy liczyć                                                                 

https://www.youtube.com/watch?v=rBrLtZuj8LM

      3. Dzisiaj proponuję tańce w zakładce działania muzyczne.

 

      4. Proszę Rodziców o przeczytanie tekstu :

 

„Rakieta opowiada o planetach
Chotomska Wanda

Była na Ziemi taka Rakieta,
która wygrała kosmiczny przetarg. Cieszą się starsi, cieszą się dzieci:
– Nasza Rakieta w Kosmos poleci!
I poleciała. Nie zboczy z toru, pozna dwanaście gwiazdozbiorów – czyli dwanaście znaków Zodiaku
i zapamięta każdy z tych znaków.
Jest wśród nich Baran, Byk, Bliźnięta, Rak, Lew i Panna w Kosmos wzięta.
Liczy Rakieta gwiazdozbiory – ile ich było do tej pory? Jest jeszcze Waga, Skorpion, Strzelec, co strzela tylko tak na niby, jest Koziorożec oraz Wodnik
dwie kosmicznie wielkie Ryby.
Teraz planety czas odwiedzić, co wkoło słońca krążą stale. Planet jest dziewięć.
Czy Rakieta na pewno zdoła je odnaleźć?
Dwie już znalazła – Mars i Jowisz. Rakieto, zadaj im pytanie! Dlaczego nie chcesz się zapytać, czy na tym Marsie są Marsjanie? Leci Rakieta coraz dalej i myśli: – Co to za figura? Duża planeta to jest Saturn, a mała to na pewno Uran. A teraz Neptun oraz Pluton, one od Słońca są najdalej. Te najzimniejsze z wszystkich planet na próżno myślą o upale.
Zostały jeszcze trzy planety. Czy to, co leci to planeta? Warkocza nie ma żadna z planet, a ta z warkoczem to kometa.
I znów planety przed Rakietą – Wenus, a obok niej Merkury. Słońce przygląda im się srogo, nie chce w Kosmosie awantury.
Kosmiczną podróż kończyć trzeba, już zaliczone osiem planet, a ta dziewiąta to jest Ziemia, miejsce Rakiecie dobrze znane. Wita Rakietę las i łąka, i Ziemian wita ją gromada:
– Ląduj na Ziemi między nami i o Kosmosie opowiadaj!

 


Chotomska Wan

       
Wtorek 13.04.20

1.  Czym jest kosmos? Film edukacyjny:


2. Rakieta kosmiczna:

Zachęcamy do wykonania (wspólnie z rodzicami) własnej rakiety. Poniżej przedstawiamy instrukcję wykonania: 


Pochwalcie się swoimi pracami –> wiolinekgr1@gmail.com

3. Zachęcamy do zapoznania się z piosenką:

Na swym spodku prosto z Marsa

ufoludki przyleciały.

A wybrały naszą Ziemię,

bo tu urlop spędzać chciały.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy

niech posłucha sam,

jak śpiewają umba-bulba,

umba-bulba bam. (2x)

Już ognisko rozpaliły

na polance w leśnej ciszy,

a na biwak ufoludkom

wydał zgodę pan leśniczy.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x)

Pamiętały ufoludki,

by posprzątać las po sobie,

bo choć z Marsa są to wiedzą,

że dbać trzeba o przyrodę.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)

4. Kosmiczne ćwiczenia ruchowe:

———————————————————————————————————–

     Witamy Was w poniedziałek 12.04.

1. Zabawy logopedyczne w ramach MPPL, m.in. odlotowa rakieta. Poprosimy rodziców o pomoc  podczas przygotowań :                                     

2. Opowiadanie „Jak nasza mama zreperowała księżyc .”

https://www.youtube.com/watch?v=pzT7QEVBIaI

 

3. Zabawy ruchowe, które bardzo lubicie. Pamiętajcie:

     ” W zdrowym ciele zdrowy duch”                                       

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

4. I na koniec Wasze ulubione układanki
https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/kosmos/ 

 Miłego dnia i dobrej zabawy !

————————————————————————————

 

06 – 09. 04

Chciałbym zostać sportowcem

 

PIĄTEK 09. 04

WITAMY WAS KOCHANE PRZEDSZKOLAKI

Dziś dzień zaczynamy od małej rozgrzewki

  1.    Poruszajcie  się według słów rymowanki – prosimy Rodziców o pomoc 🙂
    Zrób do przodu cztery kroki
    i wykonaj dwa podskoki.
    Zrób do tyłu kroki trzy,
    potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
    Lewą ręką dotknij czoła,
    no i obróć się dokoła.
    W prawą stronę kroków pięć
    zrób – jeśli masz na to chęć.
    Potem kroki w lewą stronę:
    raz, dwa, trzy – no i zrobione
  2. A teraz zabawa muzyczna – zachęcamy  do zabawy domowników

3. Czas na zadanie plastyczne – zaprojektuj piłkę – ozdób ją w dowolny sposób (pokoloruj, pomaluj, ozdób plasteliną…)

zaprojektuj-pilke.jpg (32.79 KB)

4. Na koniec możemy powtórzyć rymowankę, której się uczymy w tym tygodniu.

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

W samo południe zapraszamy na przedstawienie „Księżycowe opowieści”, które przygotowała Biblioteka w Gdyni (link poniżej)

Właśnie się zaczęło : https://www.facebook.com/BibliotekaGdynia/videos/510660769930321

 

W spektaklu „Księżycowe opowieści” przedstawiamy pięć pięknych historii filozoficznych zaczerpniętych z różnych kultur. Jest tu bajka afrykańska, żydowska, dwie opowieści zaczerpnięte z mitologii indiańskiej i historia z dalekiego Nepalu.

DZIĘKUJEMY  ZA KORZYSTANIE Z PROPOZYCJI NASZYCH ZABAW

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK

BUZIAKI

CZWARTEK 08. 04

Zachęcamy Was do skorzystania z propozycji na dzisiaj.  Mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Na rozgrzewkę proponujemy powtórzyć rymowankę, której uczymy się w tym tygodniu:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

 

1 .Letnie sporty i zabawy- interaktywna prezentacja.

https://www.youtube.com/watch?v=y1QWCQaDhbw&ab_channel=BoberkowyWorld

2. Zabawa przy piosence „Dwa przysiady, obrót i skok”.

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&ab_channel=URWISOWO-piosenkidladzieci

3.   Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

  • Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się je omijać. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
  • Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
  • Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
  • Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

CHOCIAŻ POGODA ZA OKNEM NIE DOPISUJE ZACHĘCAMY DO KRÓTKICH SPACERÓW

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA

DO ZOBACZENIA JUTRO

POZDRAWIAMY SERDECZNIE

ŚRODA 07. 04

 

  1. Zapraszamy Was do obejrzenia filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

2.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rób to, co ja”.

Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok, wymachy nóg, rąk), stojąc przed dzieckiem, a ono go naśladuje.

3. Jeśli macie ochotę pokolorujcie:

kolorowanki_-_06._04._21.pdf

4.  Na koniec powtórzmy naszą rymowankę:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

5. Zapraszamy do zabawy ruchowej z Pipi

POZDRAWIAMY

DO ZOBACZENIA W CZWARTEK

WTOREK 06. 04

  1. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku

2.Nie zapominamy oczywiście o aktywności ruchowej w naszych domach- dbamy o kondycję:

 

3. Na koniec krótka rymowanka do nauki:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

WIELKANOC

29. 03 – 2. 04. 2021

Poniedziałek 29.03.2021

1. Uprawa rzeżuchy

Drogie dzieci, jak prezentują się Wasze uprawy rzeżuchy, które stworzyliśmy w minionym tygodniu?

Nasza wyrosła. Jest piękna i zielona. Poniżej zamieszczamy zdjęcie:

Jeśli ktoś z Was nie wykonał tego zadania w ubiegłym tygodniu to zachęcamy do zrobienia go wspólnie z rodzicami.

2. Piosenka o Wielkanocy:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.:

 

 

3. Pomysły na wielkanocne prace plastyczne do wykonania w domu:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc


——————————————————————————————————————-

WTOREK 30.03.2021

1. Wiersz Urszuli Pakuły pt. „Kłótnia wielkanocna”

Po wysłuchaniu wiersza zastanówcie się razem z rodzicami:

Czym jest Wielkanoc? Jakie są jej symbole?

2. Propozycje wykonania kurczaka wielkanocnego: 

https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg

 

3. Skąd biorą się pisanki? Oto odpowiedź…

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Wskoczył zając do kurnika,
    Zebrał jajka do koszyka.
    Z nich pisanki zrobił sam
    I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2

  1. Już pisanki znaleźliśmy,
    Były w trawie i wśród liści.
    Ozdobimy nimi dom,
    Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

4. Nie zapominamy oczywiście o aktywności ruchowej w naszych domach- dbamy o kondycję:

 

—————————————————————————————–

ŚRODA 31.03.2021

 

1. A dzisiaj opowiem Wam nieco o zwyczajach wielkanocnych:


2. Po obejrzeniu filmu zastanówcie się razem z rodzicami, czy znacie jeszcze jakieś tradycje wielkanocne? Jakie w Waszych domach goszczą zwyczaje wielkanocne?

3. “Baranek wielkanocny”- propozycja pracy plastycznej do wykonania w domu z rodzicami

 


To dobra okazja, aby poćwiczyć umiejętność posługiwania się plasteliną oraz jej rozcierania palcami, której uczyliśmy się w ostatnim czasie 🙂 To bardzo dobre ćwiczenie motoryki małej. Pochwalcie się swoimi barankami.

4. Utrwalamy poznaną piosenkę o zającu:

 

5. Nie zapominamy o systematycznym ruchu, poniżej pomysły na poranną rozgrzewkę w domu:

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/ 

Blog z dużą ilością inspiracji do rozwojowych zabaw i ćwiczeń wykonywanych z dzieckiem w domu.

Życzymy Wam słonecznego dnia. Pogoda dopisuje, więc to dobra okazja do spacerów. Wiemy, że niektórzy z Was mają je dzisiaj w planach. My również się wybieramy na spacer, a zdjęciami z wiosennego spaceru pochwalimy się jutro, na Was też liczymy- dajcie znać, co u Was słychać. 🙂

—————————————————————————————–

Czwartek 1.04.2021

1. Smaki Wielkanocy

Zachęcam do obejrzenia mojego krótkiego filmu o tradycyjnych potrawach wielkanocnych.

 


2. A Wasze potrawy wielkanocne?

Po obejrzeniu filmu warto porozmawiać z dzieckiem o tym, jakie u Was w domach będą gościć potrawy wielkanocne. Przypuszczam, że część z Państwa już rozpoczęła kulinarne przygotowania, dlatego zachęcam, aby zaangażować swoje dzieci do pomocy w świątecznych przygotowaniach. Wtedy będą mogły zobaczyć proces powstawania danej potrawy i OCZYWISCIE spróbować 🙂

3. Kulinarne ćwiczenie grafomotoryczne

Pozostajemy w tematyce kulinarnej. Wykorzystując fakt, że zbliżają się święta i niebawem będziecie Państwo przygotowywać wypieki- warto pobawić się nieco w kuchni.

Do tego ćwiczenia potrzebna będzie tacka kuchenna, mąka oraz kilka kartek.
Na kartkach rodzic rysuje proste kształty np. koło, trójkąt, serce, słońce.
Zadaniem dziecka jest odwzorowanie tych kształtów na tacce z mąką.


źródło: https://ztorbynauczycielki.pl/paluszkiem-po-mace-czyli-usprawniamy-paluchy/

5. Owieczka wielkanocna z masy solnej

Mąkę pozostałą po wcześniejszym ćwiczeniu grafomotorycznym można wykorzystać do wykonania takiej pięknej owieczki wielkanocnej:

Instrukcja wykonania znajduje się na stronie: https://czterykaty.pl/czterykaty/56,57581,12111422,figurki-z-masy-solnej-owieczki-na-wielkanoc.html

5. Nasz spacer w poszukiwaniu zająca wielkanocnego

Zachęcamy do wykorzystania pięknej pogody i wybrania się na spacer w poszukiwaniu zająca wielkanocnego. My zająca wprawdzie nie znalazłyśmy, ale było i tak pięknie. Podsyłamy zdjęcia:

A jak było u Was na spacerze?

——————————————————————————————————————

Piątek 2.04.2021

1. Wykonujemy pisanki

Pisanki Minionki do wykonania bardzo prostym sposobem (wykorzystując barwnik do jaj lub farby plakatowe), a oczy możecie dokleić bądź narysować markerem. Zachęcamy do wykonania.

 

Następnie drugi świetny pomysł ozdobienia jajek z wykorzystaniem… wosku z kredek świecowych i szpilki wbitej w ołówek:

Coś pięknego!

2. A jak wyglądają Wasze pisanki?

Spróbujcie wykonać z rodzicami własne pisanki dowolnym sposobem. Jesteśmy ciekawe efektów.

3. Piosenka o pisankach

Zachęcamy do wysłuchania 🙂

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

4. Malowanie pisanek z dinozaurami

Wiemy, jak bardzo lubicie dinozaury, dlatego zachęcamy do ruchowego ,,ozdabiania” pisanek właśnie razem z nimi.


Życzenia świąteczne:

Drodzy Rodzice,
Kochane Dzieci,

z okazji zbliżających się Świąt życzymy Wam dużo zdrowia, miłości, rodzinnej atmosfery, pięknych pisanek i oczywiście mokrego (ale nie do przesady!) dyngusa. 🙂

Pozdrawiamy 
p. Dzidka i p. Aga
——————————————————————————————————————-

W piątek poprowadziłam dla Państwa zajęcie otwarte. Zapraszam do obejrzenia :

 https://youtu.be/mJMvhqZgBSk 

Temat zajęć : „Zagubione instrumenty”

Cele ogólne :

  • ilustrowanie ruchem śpiewanej piosenki,
  • słuchanie i rozumienie treści przekazywanych przez nauczyciela,
  • udział w zabawach dydaktycznych,
  • nazywanie wybranych instrumentów muzycznych,
  • ćwiczenia słuchowe.

Tematyka w marcu:

Tydzień 1: Chciałbym być podróżnikiem
– Jedziemy
– Płyniemy
– Lecimy
– Podróż w kosmos
– O własnych siłach

Tydzień 2: Chciałbym być muzykiem
– Gdzie mieszkają dźwięki?
– Koncert ryb
– Czy znamy te instrumenty?
– Tańczymy przy muzyce
– Nasz bębenek gra

Tydzień 3: Wiosenna pogoda
– Pory roku
– Czasem słońce, czasem deszcz
– W marcu jak w garncu
– Kolory wiosny
– Maszeruje wiosna

Tydzień 4: Wiosna idzie przez świat
– Wracają ptaki
– W bocianim gnieździe
– Pobudka zwierząt
– Gramy w zielone
– Marzanna- zimowa panna

Nasza twórczość (marzec):






———————————————————————
Witamy Państwa serdecznie ! Jesteśmy po pierwszym półroczu i dokonałyśmy podsumowania tego czasu. W oparciu o podstawę programową, która jest wykładnią dla naszych działań przedstawiam nasze spostrzeżenia w czterech obszarach, którym poddałyśmy nasze dzieci.

Obszar fizyczny

-mocne strony grupy:

  • zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne
  • wykonuje czynności samoobsługowe: ubieranie się i rozbieranie
  • spożywa posiłki z użyciem sztućców
  • uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki,
  • wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

– trudności grupy :

  • Praca nad koordynacją
  • Krok naprzemienny
  • Chwyt narzędzia piszącego.

Obszar emocjonalny

– mocne strony grupy:

  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
  • przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu, np. w nowej grupie dzieci, nowej grupie starszych dzieci, a także w nowej grupie dzieci i osób dorosłych
  • przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozstaje się z rodzicami bez lęku, ma świadomość, że rozstanie takie bywa dłuższe lub krótsze
  • szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie
  • przejawia w stosunku do zwierząt życzliwość i troskę

– trudności grupy:

  • próba wymuszania oczekiwanych reakcji od dorosłych
  • zdarzają się trudne rozstania

 Obszar społeczny

– mocne stronu grupy:

  • nawiązuje relacje rówieśnicze
  • posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem
  • używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia
  • respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
  • komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne

– trudności grupy :

  • dekoncentracja
  • niecierpliwość
  • chęć mówienia

Obszar poznawczy

– mocne strony grupy :

  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
  • odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, rozwiązuje zagadki
  • eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały
  • wykonuje piosenki ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. potrzebne do organizacji uroczystości Dnia Babci i Dziadka
  • wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem
  • rozpoznaje symbole narodowe : flaga
  • klasyfikuje przedmioty według jednej cechy
  • przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, zamarzanie wody
  • podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi.

Bardzo prosimy o doskonalenie już posiadanych umiejętności, a wspieranie w pokonywaniu tych, których w dalszym ciągu uczymy się.

 

Luty tematyka:

 

Tydzień 1: Jestem samodzielny w kuchni

* Aby zdrowie mieć, warzywa trzeba jeść
* Gotujemy zupę
* Przygotowujemy kanapki
* Pomagamy w kuchni
* Potrafimy posługiwać się sztućcami

Tydzień 2: Baśniowy świat

* Czy znasz tę baśń?
* Królewskie stroje
* Śpiewamy o baśniach
* Baśniowe zamki
* Zabawy balonami

Tydzień 3: Chciałbym być matematykiem

* Długie wstążki, krótkie wstążki
* Co można zmierzyć?
* Lekkie jak
* Bawimy się wagą
* Robimy zakupy

 

Nasza twórczość (luty)

Teatrzyk: Spektakl pt. „Stefek Burczymucha”

Bajki i baśnie…


Zimowa twórczość:



 

Nasza twórczość (styczeń)

 

Maski karnawałowe



Masa solna

 

Bal karnawałowy

 

 

Karmniki dla ptaków

 


STYCZEŃ TEMATYKA

 

  1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE
  • Ptaszki w karmniku
  • Ile jest ptaszków
  • Ptaszek z kół
  • Kto pomaga zwierzętom w zimie
  • Ćwir, ćwir, ćwir.

2. ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI

  • Coraz więcej śniegu
  • Zimowy obrazek
  • Bałwanek
  • Bezpieczne zabawy na śniegu
  • Zimowe wyliczanki

3. BABCIA I DZIADEK

  • Nasi dziadkowie
  • Śpiewamy piosenkę babci i dziadkowi
  • Pomagamy starszym osobom
  • Kwiaty dla babci i dziadka
  • Gościmy babcie i dziadków.

 

Rozwijanie kompetencji kluczowych:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
– matematyczne oraz przyrodnicze
– osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Dziecko nabywa umiejętności :

  •  wie, na czym polega praca leśnika,
  •  recytuje wiersz,
  • wie, że należy pomagać starszym osobom,
  • wypowiada się na temat swojej babci,
  • rysuje obrazek białą kredą na kolorowym tle.

Grudzień tematyka:

Tydzień I: Czy smoki to dinozaury?
– Co to jest węgiel?
– Dinozaury z plasteliny
– Czy bazyliszek to dinozaur?
– W kopalni
– Spotkanie z mikołajem

Tydzień II: To już zima
– Nadeszła zima
– Bałwanki
– Śniegowe gwiazdki
– Pani Zima
– Zimowe wskazówki

Tydzień III: Święta tuż-tuż
– Wesoła choinka
– Śpiewająca choinka
– Ubieramy choinkę
– Jedna bombka, druga… trzecia
– Spotkanie wigilijne

Dziecko nabywa umiejętności:
– liczy w zakresie trzech;
– nazywa podstawowe kształty i kolory;
– klasyfikuje przedmioty: mniejszy, większy i największy;
– zna świąteczne symbole i tradycje;
– poznaje świąteczne utwory;
– wskazuje obrazki tematyczne.

Rozwijanie kompetencji kluczowych:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
– matematyczne oraz przyrodnicze
– osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

Z podstawą programową korelują nasze programy własne, które realizujemy w codziennej pracy :

  • MPPL,
  • Bezpieczny Wiolinek,
  • Wychowanie do wartości,
  • Światowy Wrocław.

Nasza twórczość (listopad)

Nasze kocury



Jesienne zabawy w ogrodzie przedszkolnym




Świętujemy Niepodległość Polski

Jesienne drzewo

A tak trenujemy równowagę z wykorzystaniem zestawów sensorycznych:

 

LISTOPAD

11. LISTOPADA – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI !!!

Pamiętamy o rocznicy. Dzieci z nauczycielami muzyki przygotowują niespodziankę. Proszę śledzić stronę przedszkola.

 

Tematyka :

 

  1. Pada deszcz:
  •  odgłosy deszczu
  •  trzy parasole
  •  chmurki i deszcz
  •  bawimy się, gdy pada deszcz
  •  rozmarzone kalosze.
  1. Dbamy o zdrowie :
  •  czyści jak kotek
  •  kolorowy ręcznik
  •  czyścioszki są wśród nas
  •  chcemy mieć zdrowe zęby
  •  bańki mydlane.
  1. Domowi ulubieńcy :
  •  mały kot
  •  nasz przyjaciel pies
  •  ile jest kotków
  •  dalmatyńczyki
  •  biały kotek i czarny kotek.
  1. Urządzenia w moim domu :
  •  żelazko ma gorące serce
  •  to jest odkurzacz
  •  mój dom
  •  kolorowe ćwiczenia
  •  sprzątamy salę.

 

Dziecko nabywa umiejętności :

  • ilustruje wiersz ruchem,
  • liczy w zakresie trzech,
  • gra na nietypowych instrumentach,
  • wie, na czym polega praca stomatologa,
  • wskazuje przedmioty lekkie i ciężkie,
  • wskazuje obrazki dotyczące określonych treści,
  • wie do czego służy żelazko, odkurzacz.

Rozwijanie kompetencji kluczowych :

  • matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,
  • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

Z podstawą programową korelują nasze programy własne, które realizujemy w codziennej pracy :

  • MPPL,
  • Bezpieczny Wiolinek,
  • Wychowanie do wartości,
  • Światowy Wrocław.

               

Październik w naszej grupie

Tematyka:

1. Jesień w sadzie

– Gdzie schowało się jabłko?
– Owocowy dzień,
– Jabłkowe krówki, gruszkowe konie,
– Lepię jabłuszko,
– Jestem przedszkolakiem.

2. Smaczne warzywa

– Lubimy warzywa,
– Jesienne kwiaty,
– Kolorowe warzywa,
– Śpiewam o warzywach,
– Kupujemy warzywa i owoce.

3. Jaki jestem

– Części mojego ciała,
– Co lubimy jeść?
– Jestem samodzielny,
– Lubię bawić się z innymi,
– Każdy ma urodziny.

4. Moje zmysły
– Nasze ulubione zabawki,
– Rozpoznaję zabawki,
– Nasze zmysły,
– Jak pachnie,
– Moje oczy.

 

         Dziecko nabywa umiejętności:

         – Zna nazwy poszczególnych owoców i warzyw;

         – Potrafi rozpoznać owoce i warzywa używając zmysłów;

         – Klasyfikuje owoce i warzywa pod względem kolorystki;

         – Przelicza owoce i warzywa w zakresie dziesięciu;

         – Rozpoznaje części swojego ciała;

         – Uważnie słucha i wypowiada się na określony temat;

         – Poznaje swoje zmysły.

       Rozwijane kompetencje kluczowe:

         – w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

        – matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych

        – osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

 


WRZESIEŃ W NASZEJ GRUPIE

Tematyka:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu

– Poznajmy się,

– Nasza sala,

– Nasze zabawki,

– Trzeba tylko chcieć.

 

  1. Nadeszła jesień

– Lecą liście,

– Bukiet z liści,

– Nasze drzewa,

– Jesienne zabawy przy piosence,

– szal pani Jesieni.

 

  1. Co robią zwierzęta jesienią

– Oto jeż,

– Kto mieszka w lesie ?

– Wesoły jeż,

– Ruda wiewióreczka,

– Liczymy liście, kasztany, żołędzie.

 

DZIECKO NABYWA UMIEJĘTNOŚCI :

  • Wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy,
  • Wymienia kąciki zainteresowań,
  • Dostrzega potrzeby innych,
  • Wymienia nazwy wybranych drzew,
  • Uważnie słucha i wypowiada się na określony temat,
  • Liczy w zakresie trzech.

ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE :

  • w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
  • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

 

DRODZY RODZICE

Od 1  września rozpoczynamy kolejny rok szkolny jakże inny od poprzednich.

Pierwsze dni  a nawet tygodnie upłyną dzieciom  pod znakiem adaptacji do nowej rzeczywistości przedszkolnej, zgodnej z reżimem sanitarnym.

Prosimy rodziców o wsparcie Nas, i wykorzystanie ostatnich wolnych  wakacyjnych chwil, do omówienia z dziećmi najważniejszych zagadnień związanych z przestrzeganiem reżimu sanitarnego (przede wszystkim zwrócenie uwagi na sposób właściwego mycia rąk).

W miarę możliwości, część  zajęć  organizowanych będzie na   świeżym powietrzu  zgodnie z wytycznymi   przeciwepidemiologicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 2 lipca.

Bardzo prosimy rodziców o zapoznanie się z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w naszym przedszkolu (zakładka  „Aktualności „) i przestrzeganie ich każdego dnia.

Zachęcamy Państwa do częstego odwiedzania strony internetowej przedszkola i przypominamy o możliwości kontaktu mailowego. W ramach przypomnienia, aktualne adresy  mailowe poszczególnych grup, umieszczone będą w zakładce „Aktualności” we wtorek 1. 09. 2020.

Adres

ul. Sienkiewicza 85,
50-347 Wrocław
tel. 71 7986775
sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl

BIP

Logo BIP

Godziny pracy

pon. – pt. godz: 7:00 – 17:00
Do góry

Serwis wykorzystuje pliki cookies, korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie. Dowiedz się więcej o celu używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce Czytaj więcej...

Zamknij

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.
 
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
 
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
 
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
 
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
 
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
 
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
 
- dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
 
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
 
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
 
Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
 
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
 
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.
 

jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarkach?

-FIREFOX

-CHROME

-OPERA

-INTERNET EXPLORER

Wyłącz