cartoon exclamation mark with speech bubble in comic book style

Szanowni Państwo!

Zwracam się do Państwa z troską i niepokojem. Coraz częściej obserwujemy wśród naszych przedszkolaków, zachowania świadczące o tym, że dzieci mają kontakt z treściami nieodpowiednimi dla ich wieku – zarówno bajki, jak i filmy, które dedykowane są dla starszych odbiorców.

W codziennych rozmowach dzieci wspominają tytuły takie jak: „ K-pop demon hunters”, „Ninjago” , „Squid Game” , „ Dragon ball „

Niestety wraz z tymi opowieściami pojawia się również odtwarzanie scen, pełnych przemocy, strachu czy napięcia, które dla przedszkolaka  są zbyt silne, niepokojące, a nawet mogą wpływać na jego poczucie bezpieczeństwa.  

W ostatnim czasie często zauważamy narastającą agresję słowną i fizyczną między dziećmi. Pojawiają się teksty i agresywne zachowanie, inspirowane wspomnianymi filmami – grożenie, „walka”, odpychanie , a nawet naśladowanie brutalnych scen. Dzieci często nie rozumieją , że to co widzą na ekranie , nie jest odpowiednim wzorcem zachowania, a ich emocje związane ze strachem  lub nadmiernym pobudzeniem ujawnia się w kontaktach z rówieśnikami.      

Wszyscy chcielibyśmy, aby dorastające dziś dzieci  – przyszłe pokolenie – niosło ze sobą to, czego uczono nas samych; pomocy, bezinteresowności , wrażliwości  i troskę o drugiego człowieka. To wartości  uniwersalne, które nie tracą na znaczeniu, mimo szybko zmieniającego się świata , nowych technologii, czy pędzącej kultury. Wręcz przeciwnie – w czasach tak intensywnych bodźców  i presji są one potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Dlatego tak ważne jest , aby w otoczeniu dzieci  dominowały treści wzmacniające  empatię, współpracę i życzliwość  – nie te które uczą przemocy , rywalizacji za wszelką cenę  czy bagatelizowania emocji innych osób.

Wierzę że wspólnie możemy wspierać dzieci w budowaniu postaw , które w przyszłości zaowocują dojrzałością , odpowiedzialnością  i umiejętnością tworzenia zdrowych relacji. Proszę o szczególną uważność na to, jakie treści dzieci oglądają w domu, oraz o rozmowę z nimi na temat tego, co jest fikcją , a co realnym zachowaniem. W przypadku produkcji adresowanych do starszych widzów najlepiej całkowicie ograniczyć dostęp – nawet krótki fragment może okazać się dla dziecka zbyt intensywne i trudny do przetworzenia.

Naszym wspólnym celem jest  stworzenie dzieciom bezpiecznego, spokojnego i wspierającego środowiska . Wierzę że dzięki Państwa pomocy, zrozumieniu i współpracy uda się ograniczyć niepokojące zachowania i przywrócić równowagę wśród grup rówieśniczych.

Dziękuję za zrozumienie i wsparcie. Z wyrazami szacunku.  Dyrektor placówki Lidia Walczak-Iżycka 

About Author

Adres

ul. Sienkiewicza 85,
50-347 Wrocław
tel. 71 7986775
sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl

BIP

Logo BIP

Godziny pracy

pon. – pt. godz: 7:00 – 17:00
Do góry

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.