ROK SZKOLNY 2020/2021

Szanowni Państwo,
wszelkie zapytania prosimy kierować na adres mailowy wiolinekgr1@gmail.com.

Drodzy Rodzice,
ze względu na obecną sytuację pandemiczną w naszym kraju, nie będziemy mieć okazji, aby spotkać się w najbliższych dniach. W związku z tym poniżej zamieszczamy propozycje edukacyjne, które możecie Państwo wykorzystać podczas pobytu ze swoimi dziećmi w domach. Zaznaczamy: Są to jedynie propozycje, z których możecie Państwo korzystać, a nie obowiązkowe zadania do wykonania. 

 

 

Tematyka w kwietniu:

Tydzień 1: Chciałbym zostać sportowcem
– Sport to zdrowie
– Dyscypliny sportu
– Gimnastyka to podstawa
– Sport to sposób na nudę
– Moje ciało

Tydzień 2: Chciałbym być kosmonautą
– Zmartwienie księżyca
– Przybysze z kosmosu
– Planeta Ziemia
– Dzień i noc
– Na niebie pełno gwiazd

Tydzień 3: Dbamy o Ziemię
– Drzewa wokół nas
– Chcemy, by wokół było czysto
– Komu jest potrzebna woda?
– Powietrze wokół nas
– Dzieci dbają o środowisko

Tydzień 4:  Jestem Polakiem i Europejczykiem
– Miejscowość, w której mieszkam
– Tu dom i tam dom
– Co to jest Polska?
– Poznajemy Warszawę 
– Polska leży w Europie

12-16.04

Chciałbym być kosmonautą

Piątek 16.04.2021

1. Kilka słów o tym, czym są gwiazdy:

Zachęcamy do obejrzenia filmu. Zależy nam, aby dzieci zobaczyły, jak wygląda prawdziwy teleskop oraz kosmos widziany przy jego użyciu.

 

2. Kosmos- praca plastyczna

Jeśli macie w domach stare płyty CD i ciemną kartkę, najlepiej czarną to zachęcamy Was do wykonania takiej kosmicznej pracy plastycznej:

Zachęcamy, aby gwiazdy wykonać z plasteliny, wtedy w większym stopniu dzieci rozwiną swoje zdolności manualne w obrębie rąk.

3. Joga dla dzieci- kosmiczna przygoda:

3. Rodzinne karaoke  “W układzie słonecznym wirują planety”           

Proponujemy zapoznać się z wersją oryginalną :

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

no i teraz czas na zabawę

https://www.youtube.com/watch?v=s5T-oxek4UA

4. Franklin i statek kosmiczny

A w ramach piątkowego relaksu zapraszamy do obejrzenia bajki dla dzieci:


Dziękujemy Wam za nadsyłanie pięknych prac plastycznych. Cieszy nas, że korzystacie z propozycji edukacyjnych, które umieszczamy na stronie.

A od poniedziałku widzimy się w przedszkolu 🙂 Do zobaczenia!
————————————————————————————

Czwartek 15.04.2021

1. Dzień i noc. Film edukacyjny:
  Zachęcamy do zapoznania się z filmem:

2. Praca plastyczna do wykonania (opcje do wyboru):

3.Utrwalamy poznaną piosenkę:

 


4. Planeta Czekolada- ćwiczenia ruchowe:

 


————————————————————————————
Środa 14.04.2021. Dzień dobry, zaczynamy.

      1. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę – UBU    

https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

      2. UBU uczy liczyć          Konkurs “MISTRZ MATEMATYKI” KL. II i III – SP10                                                       

https://www.youtube.com/watch?v=rBrLtZuj8LM

      3. Dzisiaj proponuję tańce w zakładce działania muzyczne.

      4. Proszę Rodziców o przeczytanie tekstu :

“Rakieta opowiada o planetach
Chotomska Wanda

Była na Ziemi taka Rakieta,
która wygrała kosmiczny przetarg. Cieszą się starsi, cieszą się dzieci:
– Nasza Rakieta w Kosmos poleci!
I poleciała. Nie zboczy z toru, pozna dwanaście gwiazdozbiorów – czyli dwanaście znaków Zodiaku
i zapamięta każdy z tych znaków.
Jest wśród nich Baran, Byk, Bliźnięta, Rak, Lew i Panna w Kosmos wzięta.
Liczy Rakieta gwiazdozbiory – ile ich było do tej pory? Jest jeszcze Waga, Skorpion, Strzelec, co strzela tylko tak na niby, jest Koziorożec oraz Wodnik
dwie kosmicznie wielkie Ryby.
Teraz planety czas odwiedzić, co wkoło słońca krążą stale. Planet jest dziewięć.
Czy Rakieta na pewno zdoła je odnaleźć?
Dwie już znalazła – Mars i Jowisz. Rakieto, zadaj im pytanie! Dlaczego nie chcesz się zapytać, czy na tym Marsie są Marsjanie? Leci Rakieta coraz dalej i myśli: – Co to za figura? Duża planeta to jest Saturn, a mała to na pewno Uran. A teraz Neptun oraz Pluton, one od Słońca są najdalej. Te najzimniejsze z wszystkich planet na próżno myślą o upale.
Zostały jeszcze trzy planety. Czy to, co leci to planeta? Warkocza nie ma żadna z planet, a ta z warkoczem to kometa.
I znów planety przed Rakietą – Wenus, a obok niej Merkury. Słońce przygląda im się srogo, nie chce w Kosmosie awantury.
Kosmiczną podróż kończyć trzeba, już zaliczone osiem planet, a ta dziewiąta to jest Ziemia, miejsce Rakiecie dobrze znane. Wita Rakietę las i łąka, i Ziemian wita ją gromada:
– Ląduj na Ziemi między nami i o Kosmosie opowiadaj!

 


Chotomska Wan

       
Wtorek 13.04.20

1.  Czym jest kosmos? Film edukacyjny:


2. Rakieta kosmiczna:

Zachęcamy do wykonania (wspólnie z rodzicami) własnej rakiety. Poniżej przedstawiamy instrukcję wykonania: 


Pochwalcie się swoimi pracami –> wiolinekgr1@gmail.com

3. Zachęcamy do zapoznania się z piosenką:

Na swym spodku prosto z Marsa

ufoludki przyleciały.

A wybrały naszą Ziemię,

bo tu urlop spędzać chciały.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy

niech posłucha sam,

jak śpiewają umba-bulba,

umba-bulba bam. (2x)

Już ognisko rozpaliły

na polance w leśnej ciszy,

a na biwak ufoludkom

wydał zgodę pan leśniczy.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x)

Pamiętały ufoludki,

by posprzątać las po sobie,

bo choć z Marsa są to wiedzą,

że dbać trzeba o przyrodę.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)

4. Kosmiczne ćwiczenia ruchowe:

———————————————————————————————————–

     Witamy Was w poniedziałek 12.04.

1. Zabawy logopedyczne w ramach MPPL, m.in. odlotowa rakieta. Poprosimy rodziców o pomoc  podczas przygotowań :                                     

2. Opowiadanie “Jak nasza mama zreperowała księżyc .”

https://www.youtube.com/watch?v=pzT7QEVBIaI

3. Zabawy ruchowe, które bardzo lubicie. Pamiętajcie:

     ” W zdrowym ciele zdrowy duch”                                       

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

4. I na koniec Wasze ulubione układanki
https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/kosmos/ 

 Miłego dnia i dobrej zabawy !

————————————————————————————

 

06 – 09. 04

Chciałbym zostać sportowcem

PIĄTEK 09. 04

WITAMY WAS KOCHANE PRZEDSZKOLAKI

Dziś dzień zaczynamy od małej rozgrzewki

  1.    Poruszajcie  się według słów rymowanki – prosimy Rodziców o pomoc 🙂
    Zrób do przodu cztery kroki
    i wykonaj dwa podskoki.
    Zrób do tyłu kroki trzy,
    potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
    Lewą ręką dotknij czoła,
    no i obróć się dokoła.
    W prawą stronę kroków pięć
    zrób – jeśli masz na to chęć.
    Potem kroki w lewą stronę:
    raz, dwa, trzy – no i zrobione
  2. A teraz zabawa muzyczna – zachęcamy  do zabawy domowników

3. Czas na zadanie plastyczne – zaprojektuj piłkę – ozdób ją w dowolny sposób (pokoloruj, pomaluj, ozdób plasteliną…)

zaprojektuj-pilke.jpg (32.79 KB)

4. Na koniec możemy powtórzyć rymowankę, której się uczymy w tym tygodniu.

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

W samo południe zapraszamy na przedstawienie “Księżycowe opowieści”, które przygotowała Biblioteka w Gdyni (link poniżej)

Właśnie się zaczęło : https://www.facebook.com/BibliotekaGdynia/videos/510660769930321

 

W spektaklu „Księżycowe opowieści” przedstawiamy pięć pięknych historii filozoficznych zaczerpniętych z różnych kultur. Jest tu bajka afrykańska, żydowska, dwie opowieści zaczerpnięte z mitologii indiańskiej i historia z dalekiego Nepalu.

DZIĘKUJEMY  ZA KORZYSTANIE Z PROPOZYCJI NASZYCH ZABAW

DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK

BUZIAKI

CZWARTEK 08. 04

Zachęcamy Was do skorzystania z propozycji na dzisiaj.  Mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Na rozgrzewkę proponujemy powtórzyć rymowankę, której uczymy się w tym tygodniu:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

1 .Letnie sporty i zabawy- interaktywna prezentacja.

https://www.youtube.com/watch?v=y1QWCQaDhbw&ab_channel=BoberkowyWorld

2. Zabawa przy piosence “Dwa przysiady, obrót i skok”.

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&ab_channel=URWISOWO-piosenkidladzieci

3.   Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.

  • Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się je omijać. Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich.
  • Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju. Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie. Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę  rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach.
  • Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.
  • Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

CHOCIAŻ POGODA ZA OKNEM NIE DOPISUJE ZACHĘCAMY DO KRÓTKICH SPACERÓW

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA

DO ZOBACZENIA JUTRO

POZDRAWIAMY SERDECZNIE

ŚRODA 07. 04

 

  1. Zapraszamy Was do obejrzenia filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

2.Zabawa ruchowo-naśladowcza “Rób to, co ja”.

Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok, wymachy nóg, rąk), stojąc przed dzieckiem, a ono go naśladuje.

3. Jeśli macie ochotę pokolorujcie:

kolorowanki_-_06._04._21.pdf

4.  Na koniec powtórzmy naszą rymowankę:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

5. Zapraszamy do zabawy ruchowej z Pipi

POZDRAWIAMY

DO ZOBACZENIA W CZWARTEK

WTOREK 06. 04

  1. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku

2.Nie zapominamy oczywiście o aktywności ruchowej w naszych domach- dbamy o kondycję:

 

3. Na koniec krótka rymowanka do nauki:

Każde dziecko o tym wie.

Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa,

Są reguły, jest zabawa….

WIELKANOC

29. 03 – 2. 04. 2021

Poniedziałek 29.03.2021

1. Uprawa rzeżuchy

Drogie dzieci, jak prezentują się Wasze uprawy rzeżuchy, które stworzyliśmy w minionym tygodniu?

Nasza wyrosła. Jest piękna i zielona. Poniżej zamieszczamy zdjęcie:

Jeśli ktoś z Was nie wykonał tego zadania w ubiegłym tygodniu to zachęcamy do zrobienia go wspólnie z rodzicami.

2. Piosenka o Wielkanocy:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.:

 

 

3. Pomysły na wielkanocne prace plastyczne do wykonania w domu:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc


——————————————————————————————————————-

WTOREK 30.03.2021

1. Wiersz Urszuli Pakuły pt. “Kłótnia wielkanocna”

Po wysłuchaniu wiersza zastanówcie się razem z rodzicami:

Czym jest Wielkanoc? Jakie są jej symbole?

2. Propozycje wykonania kurczaka wielkanocnego: 

https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg

 

3. Skąd biorą się pisanki? Oto odpowiedź…

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Wskoczył zając do kurnika,
    Zebrał jajka do koszyka.
    Z nich pisanki zrobił sam
    I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2

  1. Już pisanki znaleźliśmy,
    Były w trawie i wśród liści.
    Ozdobimy nimi dom,
    Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

4. Nie zapominamy oczywiście o aktywności ruchowej w naszych domach- dbamy o kondycję:

 

—————————————————————————————–

ŚRODA 31.03.2021

 

1. A dzisiaj opowiem Wam nieco o zwyczajach wielkanocnych:


2. Po obejrzeniu filmu zastanówcie się razem z rodzicami, czy znacie jeszcze jakieś tradycje wielkanocne? Jakie w Waszych domach goszczą zwyczaje wielkanocne?

3. “Baranek wielkanocny”- propozycja pracy plastycznej do wykonania w domu z rodzicami

 


To dobra okazja, aby poćwiczyć umiejętność posługiwania się plasteliną oraz jej rozcierania palcami, której uczyliśmy się w ostatnim czasie 🙂 To bardzo dobre ćwiczenie motoryki małej. Pochwalcie się swoimi barankami.

4. Utrwalamy poznaną piosenkę o zającu:

 

5. Nie zapominamy o systematycznym ruchu, poniżej pomysły na poranną rozgrzewkę w domu:

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/ 

Blog z dużą ilością inspiracji do rozwojowych zabaw i ćwiczeń wykonywanych z dzieckiem w domu.

Życzymy Wam słonecznego dnia. Pogoda dopisuje, więc to dobra okazja do spacerów. Wiemy, że niektórzy z Was mają je dzisiaj w planach. My również się wybieramy na spacer, a zdjęciami z wiosennego spaceru pochwalimy się jutro, na Was też liczymy- dajcie znać, co u Was słychać. 🙂

—————————————————————————————–

Czwartek 1.04.2021

1. Smaki Wielkanocy

Zachęcam do obejrzenia mojego krótkiego filmu o tradycyjnych potrawach wielkanocnych.

 


2. A Wasze potrawy wielkanocne?

Po obejrzeniu filmu warto porozmawiać z dzieckiem o tym, jakie u Was w domach będą gościć potrawy wielkanocne. Przypuszczam, że część z Państwa już rozpoczęła kulinarne przygotowania, dlatego zachęcam, aby zaangażować swoje dzieci do pomocy w świątecznych przygotowaniach. Wtedy będą mogły zobaczyć proces powstawania danej potrawy i OCZYWISCIE spróbować 🙂

3. Kulinarne ćwiczenie grafomotoryczne

Pozostajemy w tematyce kulinarnej. Wykorzystując fakt, że zbliżają się święta i niebawem będziecie Państwo przygotowywać wypieki- warto pobawić się nieco w kuchni.

Do tego ćwiczenia potrzebna będzie tacka kuchenna, mąka oraz kilka kartek.
Na kartkach rodzic rysuje proste kształty np. koło, trójkąt, serce, słońce.
Zadaniem dziecka jest odwzorowanie tych kształtów na tacce z mąką.


źródło: https://ztorbynauczycielki.pl/paluszkiem-po-mace-czyli-usprawniamy-paluchy/

5. Owieczka wielkanocna z masy solnej

Mąkę pozostałą po wcześniejszym ćwiczeniu grafomotorycznym można wykorzystać do wykonania takiej pięknej owieczki wielkanocnej:

Instrukcja wykonania znajduje się na stronie: https://czterykaty.pl/czterykaty/56,57581,12111422,figurki-z-masy-solnej-owieczki-na-wielkanoc.html

5. Nasz spacer w poszukiwaniu zająca wielkanocnego

Zachęcamy do wykorzystania pięknej pogody i wybrania się na spacer w poszukiwaniu zająca wielkanocnego. My zająca wprawdzie nie znalazłyśmy, ale było i tak pięknie. Podsyłamy zdjęcia:

A jak było u Was na spacerze?

——————————————————————————————————————

Piątek 2.04.2021

1. Wykonujemy pisanki

Pisanki Minionki do wykonania bardzo prostym sposobem (wykorzystując barwnik do jaj lub farby plakatowe), a oczy możecie dokleić bądź narysować markerem. Zachęcamy do wykonania.

 

Następnie drugi świetny pomysł ozdobienia jajek z wykorzystaniem… wosku z kredek świecowych i szpilki wbitej w ołówek:

Coś pięknego!

2. A jak wyglądają Wasze pisanki?

Spróbujcie wykonać z rodzicami własne pisanki dowolnym sposobem. Jesteśmy ciekawe efektów.

3. Piosenka o pisankach

Zachęcamy do wysłuchania 🙂

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

4. Malowanie pisanek z dinozaurami

Wiemy, jak bardzo lubicie dinozaury, dlatego zachęcamy do ruchowego ,,ozdabiania” pisanek właśnie razem z nimi.


Życzenia świąteczne:

Drodzy Rodzice,
Kochane Dzieci,

z okazji zbliżających się Świąt życzymy Wam dużo zdrowia, miłości, rodzinnej atmosfery, pięknych pisanek i oczywiście mokrego (ale nie do przesady!) dyngusa. 🙂

Pozdrawiamy 
p. Dzidka i p. Aga
——————————————————————————————————————-

W piątek poprowadziłam dla Państwa zajęcie otwarte. Zapraszam do obejrzenia :

 https://youtu.be/mJMvhqZgBSk 

Temat zajęć : “Zagubione instrumenty”

Cele ogólne :

  • ilustrowanie ruchem śpiewanej piosenki,
  • słuchanie i rozumienie treści przekazywanych przez nauczyciela,
  • udział w zabawach dydaktycznych,
  • nazywanie wybranych instrumentów muzycznych,
  • ćwiczenia słuchowe.

Tematyka w marcu:

Tydzień 1: Chciałbym być podróżnikiem
– Jedziemy
– Płyniemy
– Lecimy
– Podróż w kosmos
– O własnych siłach

Tydzień 2: Chciałbym być muzykiem
– Gdzie mieszkają dźwięki?
– Koncert ryb
– Czy znamy te instrumenty?
– Tańczymy przy muzyce
– Nasz bębenek gra

Tydzień 3: Wiosenna pogoda
– Pory roku
– Czasem słońce, czasem deszcz
– W marcu jak w garncu
– Kolory wiosny
– Maszeruje wiosna

Tydzień 4: Wiosna idzie przez świat
– Wracają ptaki
– W bocianim gnieździe
– Pobudka zwierząt
– Gramy w zielone
– Marzanna- zimowa panna

Nasza twórczość (marzec):






———————————————————————
Witamy Państwa serdecznie ! Jesteśmy po pierwszym półroczu i dokonałyśmy podsumowania tego czasu. W oparciu o podstawę programową, która jest wykładnią dla naszych działań przedstawiam nasze spostrzeżenia w czterech obszarach, którym poddałyśmy nasze dzieci.

Obszar fizyczny

-mocne strony grupy:

  • zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne
  • wykonuje czynności samoobsługowe: ubieranie się i rozbieranie
  • spożywa posiłki z użyciem sztućców
  • uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki,
  • wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

– trudności grupy :

  • Praca nad koordynacją
  • Krok naprzemienny
  • Chwyt narzędzia piszącego.

Obszar emocjonalny

– mocne strony grupy:

  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
  • przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu, np. w nowej grupie dzieci, nowej grupie starszych dzieci, a także w nowej grupie dzieci i osób dorosłych
  • przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozstaje się z rodzicami bez lęku, ma świadomość, że rozstanie takie bywa dłuższe lub krótsze
  • szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie
  • przejawia w stosunku do zwierząt życzliwość i troskę

– trudności grupy:

  • próba wymuszania oczekiwanych reakcji od dorosłych
  • zdarzają się trudne rozstania

 Obszar społeczny

– mocne stronu grupy:

  • nawiązuje relacje rówieśnicze
  • posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem
  • używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, sytuacji wymagającej przeproszenia
  • respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
  • komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne

– trudności grupy :

  • dekoncentracja
  • niecierpliwość
  • chęć mówienia

Obszar poznawczy

– mocne strony grupy :

  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
  • odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, rozwiązuje zagadki
  • eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały
  • wykonuje piosenki ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. potrzebne do organizacji uroczystości Dnia Babci i Dziadka
  • wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem
  • rozpoznaje symbole narodowe : flaga
  • klasyfikuje przedmioty według jednej cechy
  • przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania innych czynności
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, zamarzanie wody
  • podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi.

Bardzo prosimy o doskonalenie już posiadanych umiejętności, a wspieranie w pokonywaniu tych, których w dalszym ciągu uczymy się.

 

Luty tematyka:

Tydzień 1: Jestem samodzielny w kuchni

* Aby zdrowie mieć, warzywa trzeba jeść
* Gotujemy zupę
* Przygotowujemy kanapki
* Pomagamy w kuchni
* Potrafimy posługiwać się sztućcami

Tydzień 2: Baśniowy świat

* Czy znasz tę baśń?
* Królewskie stroje
* Śpiewamy o baśniach
* Baśniowe zamki
* Zabawy balonami

Tydzień 3: Chciałbym być matematykiem

* Długie wstążki, krótkie wstążki
* Co można zmierzyć?
* Lekkie jak
* Bawimy się wagą
* Robimy zakupy

 

Nasza twórczość (luty)

Teatrzyk: Spektakl pt. “Stefek Burczymucha”

Bajki i baśnie…


Zimowa twórczość:



 

Nasza twórczość (styczeń)

 

Maski karnawałowe



Masa solna

 

Bal karnawałowy

 

 

Karmniki dla ptaków

 


STYCZEŃ TEMATYKA

Znalezione obrazy dla zapytania ruchome gify dziadek | Character, Fictional characters, Children

  1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE
  • Ptaszki w karmniku
  • Ile jest ptaszków
  • Ptaszek z kół
  • Kto pomaga zwierzętom w zimie
  • Ćwir, ćwir, ćwir.

2. ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI

  • Coraz więcej śniegu
  • Zimowy obrazek
  • Bałwanek
  • Bezpieczne zabawy na śniegu
  • Zimowe wyliczanki

3. BABCIA I DZIADEK

  • Nasi dziadkowie
  • Śpiewamy piosenkę babci i dziadkowi
  • Pomagamy starszym osobom
  • Kwiaty dla babci i dziadka
  • Gościmy babcie i dziadków.

▷ Zima: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!

Rozwijanie kompetencji kluczowych:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
– matematyczne oraz przyrodnicze
– osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Dziecko nabywa umiejętności :

  •  wie, na czym polega praca leśnika,
  •  recytuje wiersz,
  • wie, że należy pomagać starszym osobom,
  • wypowiada się na temat swojej babci,
  • rysuje obrazek białą kredą na kolorowym tle.

 

 



Grudzień tematyka:

Tydzień I: Czy smoki to dinozaury?
– Co to jest węgiel?
– Dinozaury z plasteliny
– Czy bazyliszek to dinozaur?
– W kopalni
– Spotkanie z mikołajem

Tydzień II: To już zima
– Nadeszła zima
– Bałwanki
– Śniegowe gwiazdki
– Pani Zima
– Zimowe wskazówki

Tydzień III: Święta tuż-tuż
– Wesoła choinka
– Śpiewająca choinka
– Ubieramy choinkę
– Jedna bombka, druga… trzecia
– Spotkanie wigilijne

Dziecko nabywa umiejętności:
– liczy w zakresie trzech;
– nazywa podstawowe kształty i kolory;
– klasyfikuje przedmioty: mniejszy, większy i największy;
– zna świąteczne symbole i tradycje;
– poznaje świąteczne utwory;
– wskazuje obrazki tematyczne.

Rozwijanie kompetencji kluczowych:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
– matematyczne oraz przyrodnicze
– osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

Z podstawą programową korelują nasze programy własne, które realizujemy w codziennej pracy :

  • MPPL,
  • Bezpieczny Wiolinek,
  • Wychowanie do wartości,
  • Światowy Wrocław.

Nasza twórczość (listopad)

Nasze kocury



Jesienne zabawy w ogrodzie przedszkolnym




Świętujemy Niepodległość Polski

Jesienne drzewo

A tak trenujemy równowagę z wykorzystaniem zestawów sensorycznych:

 

LISTOPAD

Gify , obrazki i wierszyki na kazdą okazje: Narodowe Święto Niepodległości - 11 Listopada

11. LISTOPADA – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI !!!

Pamiętamy o rocznicy. Dzieci z nauczycielami muzyki przygotowują niespodziankę. Proszę śledzić stronę przedszkola.

 

Tematyka :

 

  1. Pada deszcz:
  •  odgłosy deszczu
  •  trzy parasole
  •  chmurki i deszcz
  •  bawimy się, gdy pada deszcz
  •  rozmarzone kalosze.
  1. Dbamy o zdrowie :
  •  czyści jak kotek
  •  kolorowy ręcznik
  •  czyścioszki są wśród nas
  •  chcemy mieć zdrowe zęby
  •  bańki mydlane.
  1. Domowi ulubieńcy :
  •  mały kot
  •  nasz przyjaciel pies
  •  ile jest kotków
  •  dalmatyńczyki
  •  biały kotek i czarny kotek.
  1. Urządzenia w moim domu :
  •  żelazko ma gorące serce
  •  to jest odkurzacz
  •  mój dom
  •  kolorowe ćwiczenia
  •  sprzątamy salę.

 

Dziecko nabywa umiejętności :

  • ilustruje wiersz ruchem,
  • liczy w zakresie trzech,
  • gra na nietypowych instrumentach,
  • wie, na czym polega praca stomatologa,
  • wskazuje przedmioty lekkie i ciężkie,
  • wskazuje obrazki dotyczące określonych treści,
  • wie do czego służy żelazko, odkurzacz.

Rozwijanie kompetencji kluczowych :

  • matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych,
  • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

Z podstawą programową korelują nasze programy własne, które realizujemy w codziennej pracy :

  • MPPL,
  • Bezpieczny Wiolinek,
  • Wychowanie do wartości,
  • Światowy Wrocław.

      

 

               

Październik w naszej grupie

Tematyka:

1. Jesień w sadzie

– Gdzie schowało się jabłko?
– Owocowy dzień,
– Jabłkowe krówki, gruszkowe konie,
– Lepię jabłuszko,
– Jestem przedszkolakiem.

2. Smaczne warzywa

– Lubimy warzywa,
– Jesienne kwiaty,
– Kolorowe warzywa,
– Śpiewam o warzywach,
– Kupujemy warzywa i owoce.

3. Jaki jestem

– Części mojego ciała,
– Co lubimy jeść?
– Jestem samodzielny,
– Lubię bawić się z innymi,
– Każdy ma urodziny.

4. Moje zmysły
– Nasze ulubione zabawki,
– Rozpoznaję zabawki,
– Nasze zmysły,
– Jak pachnie,
– Moje oczy.

 

         Dziecko nabywa umiejętności:

         – Zna nazwy poszczególnych owoców i warzyw;

         – Potrafi rozpoznać owoce i warzywa używając zmysłów;

         – Klasyfikuje owoce i warzywa pod względem kolorystki;

         – Przelicza owoce i warzywa w zakresie dziesięciu;

         – Rozpoznaje części swojego ciała;

         – Uważnie słucha i wypowiada się na określony temat;

         – Poznaje swoje zmysły.

       Rozwijane kompetencje kluczowe:

         – w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

        – matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych

        – osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się


WRZESIEŃ W NASZEJ GRUPIE

Tematyka:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu

– Poznajmy się,

– Nasza sala,

– Nasze zabawki,

– Trzeba tylko chcieć.

 

  1. Nadeszła jesień

– Lecą liście,

– Bukiet z liści,

– Nasze drzewa,

– Jesienne zabawy przy piosence,

– szal pani Jesieni.

 

  1. Co robią zwierzęta jesienią

– Oto jeż,

– Kto mieszka w lesie ?

– Wesoły jeż,

– Ruda wiewióreczka,

– Liczymy liście, kasztany, żołędzie.

DZIECKO NABYWA UMIEJĘTNOŚCI :

  • Wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy,
  • Wymienia kąciki zainteresowań,
  • Dostrzega potrzeby innych,
  • Wymienia nazwy wybranych drzew,
  • Uważnie słucha i wypowiada się na określony temat,
  • Liczy w zakresie trzech.

ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE :

  • w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
  • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

 

DRODZY RODZICE

Od 1  września rozpoczynamy kolejny rok szkolny jakże inny od poprzednich.

Pierwsze dni  a nawet tygodnie upłyną dzieciom  pod znakiem adaptacji do nowej rzeczywistości przedszkolnej, zgodnej z reżimem sanitarnym.

Prosimy rodziców o wsparcie Nas, i wykorzystanie ostatnich wolnych  wakacyjnych chwil, do omówienia z dziećmi najważniejszych zagadnień związanych z przestrzeganiem reżimu sanitarnego (przede wszystkim zwrócenie uwagi na sposób właściwego mycia rąk).

W miarę możliwości, część  zajęć  organizowanych będzie na   świeżym powietrzu  zgodnie z wytycznymi   przeciwepidemiologicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 2 lipca.

Bardzo prosimy rodziców o zapoznanie się z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w naszym przedszkolu (zakładka  „Aktualności „) i przestrzeganie ich każdego dnia.

Zachęcamy Państwa do częstego odwiedzania strony internetowej przedszkola i przypominamy o możliwości kontaktu mailowego. W ramach przypomnienia, aktualne adresy  mailowe poszczególnych grup, umieszczone będą w zakładce „Aktualności” we wtorek 1. 09. 2020.