Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całkowitego rozwoju dziecka.
Wspieranie odbywa się w procesie opieki, wychowania oraz nauczania – uczenia się, ułatwiającym dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenia doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna.
W wyniku takiego oddziaływania dziecko osiąga dojrzałość sprzyjającą podjęciu nauki na kolejnym etapie edukacji.
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego odbywa się poprzez wykorzystywanie różnych metod pracy, między innymi:
- Kinezjologia Edukacyjna Denisona – zajęcia i zabawy z zakresu mowy i myślenia – „gimnastyka mózgu”
- Klanza – pedagogika zabawy ze wszystkich obszarów edukacji
- Metoda Batti Strauss – edukacja wspierająca zajęcia muzyczne, ruchowe, plastyczne
- Elementy metody Ireny Majchrzak – przygotowanie do nauki pisania i czytania
- Metoda „Dobrego Startu” – zajęcia i zabawy rozwijające wszystkie obszary edukacji
- Gimnastyka i rytmika twórcza prowadzona metodą R. Labana i K. Orffa
- Autorski program muzyczny „Wspieranie uzdolnień muzycznych dzieci 5-6 letnich”
- Technika teatralne – zabawy w teatr, zabawy i zajęcia Metodą Dramy.
Organizacja dnia
Przedszkole czynna jest w godzinach 7.00 – 17.00 do placówki uczęszcza 100 dzieci, które przebywają w grupach ujednoliconych lub zbliżonych wiekowo. Ramowy rozkład dnia jest zgodny z obowiązującymi zaleceniami podstawy programowej, codzienne zajęcia obejmują wszystkie obszary rozwoju dziecka, dzieci mają zajęcia z języka nowożytnego /w naszym przedszkolu to język angielski/. Mamy zwyczaj codziennego wychodzenia na świeże powietrze, któremu sprzyja duży, zielony ogród wyposażony w sprzęt sportowy i rekreacyjny.