Wszystkie informacje dla rodziców, których dzieci uczęszczały do grupy III będzie można znaleźć na stronie internetowej w zakładce grupy IV. Jeżeli trzeba coś wyjaśnić zapraszamy do kontaktu adres e-mail: sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl
Kwiecień w naszej grupie
Realizowane tematy :
- Co się dzieje w kosmosie?
- Wielkanoc
- Dbamy o przyrodę
- Jestem Polakiem i Europejczykiem
Umiejętności zdobywane i utrwalane przez dzieci w trakcie realizowanych tematów:
- Potrafimy słuchać czytany tekst, rozumiemy, wyciągamy proste wnioski.
- Potrafimy odpowiadać na pytania dotyczące poznawanych utworu.
- Tworzymy własną przestrzeń do zabawy nie przeszkadzając innym.
- Poznajemy i utrwalamy nowe słowa związane z tematyką.
- Znamy zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi.
- Opowiadamy o zwyczajach świątecznych z rodzinnego domu.
- Chętnie tworzymy prace plastyczne z różnorodnego tworzywa plastycznego.
- Dbamy i poznajemy środowisko przyrodnicze.
- Poznajemy sposoby dbania o naszą planetę – wiemy jakie to ważne.
- Chętnie uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.
- Potrafimy zdrowo się odżywiać- staramy się zjadać całe porcje.
Planujemy wyjście do pobliskiego parku za Państwa zgodą. Będziemy szukać wiosny w przestrzeni miejskiej zieleni. Prosimy o przyniesienie chusteczek higienicznych.
Nasza twórczość w kwietniu:
Obchody Światowego Dnia Ziemi:
Nasza tablica tematyczna-: ,,Kosmos”
,,Ufoludki”
,,Zielona planeta”- praca grupowa z wykorzystaniem kredy
Sport to zdrowie!
Marzec w naszej grupie
Tydzień 1: Chciałbym być muzykiem
– Trębacz
– Mój instrument
– Orkiestra
– Maluję nastrój muzyki
– Gdzie jest muzyka?
W drugim tygodniu marca odbędą się także Obchody Dnia Języka Ojczystego.
Tydzień 2: Chciałbym być aktorem
– Teatr lalek
– Teatrzyk cieni
– Balonowe głowy
– Mówię wyraźnie
– Z Jasiem i Małgosią
Tydzień 3: Nadeszła wiosna
– Przebiśniegi
– Wczesnowiosenne kwiaty
– Śpiewam o wiośnie
– Szukamy wiosny
– Nadeszła wiosna
Tydzień 4: W marcu jak w garncu
-Wiosenna pogoda
– Marcowy garnek
– Jak wygląda Pani Wiosna?
– Wiosenne przebudzenie
– Przyroda budzi się ze snu
Kompetencje kluczowe:
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych;
-osobiste i społeczne, w zakresie umiejętności uczenia się;
– w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Nasza twórczość w miesiącu marcu:
Powitanie wiosny:
Nasze wiosenne rośliny:
Wiosenna praca wykonana różnymi technikami (farby, pastele)
Nasza ekspresja ruchowa w baśniowych strojach:
Luty w naszej grupie
Tematy do realizacji:
- Jesteśmy samodzielni w kuchni. Czego się dowiemy ?
- Jak rozpoznać, i nazwać wyposażenie kuchni
- Na czym polega praca kucharza
- Jak przyrządzać proste potrawy – kanapki, sałatki, soki
- W krainie baśni. Czego się dowiemy?
- Po czym rozpoznać postacie ze znanych bajek
- Poznamy zapomnianych bohaterów z bajek naszych dziadków i babć
- Jak inscenizować kukiełkami bajki znane i wymyślone
- Chcę być matematykiem. Czego się dowiemy?
- Jak dobierać pasujące do siebie przedmioty
- Segregować przedmioty według jednej, kilku cech wspólnych
- Liczyć w zakresie 5 i więcej
Realizując tematy będziemy : słuchać utworów literackich czytanych przez nauczycielkę, tworzyć prace plastyczne na temat ulubionych bohaterów bajek, przeliczać i porównywać różne elementy, śpiewać i tańczyć by dzień był miły i przyjemny dla wszystkich. Postaramy się zjadać całe porcje przygotowane przez nasze przedszkolne kuchareczki, sami przygotujemy pyszne kanapki.
W zakresie rozwijania kompetencji kluczowych nauczymy się:
- Rozumieć i tworzyć informacje.
- Rozwijać swoje postawy obywatelskie.
- Rozwijać świadomość i ekspresję kulturową.
- Rozumieć otaczającą przyrodę i poznawać tajniki techniczne.
Zachęcamy do czynnego brania udziału w konkursach przedszkolnych realizowanych w bieżącym miesiącu.
1. „Kolorowa zakładka do książki” – szczegóły w aktualnościach na stronie
2. „Rymuj z nami ” na stronie od 14.02.
Nasza twórczość w lutym:
- Drogie Babcie, Drodzy Dziadkowie życzymy Wam wszystkiego najlepszego!
Zapraszamy do obejrzenia występu z okazji Dnia Babci i Dziadka w wykonaniu dzieci z naszej grupy:
TEMATYKA W STYCZNIU :
1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE
- Domek dla ptaszków,
- Dokarmiamy ptaki,
- Ile jest wróbli,
- Głodny ptaszek,
- Spiżarnia ptaków.
2. ZIMOWE ZABAWY :
- Hej, na sanki,
- Śniegowy bałwanek,
- Kochana zima,
- Kolorowe nakrętki,
- Zabawy na śniegu.
3. BABCIA I DZIADEK :
TEMATYKA W STYCZNIU :
1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE
- Domek dla ptaszków,
- Dokarmiamy ptaki,
- Ile jest wróbli,
- Głodny ptaszek,
- Spiżarnia ptaków.
2. ZIMOWE ZABAWY :
- Hej, na sanki,
- Śniegowy bałwanek,
- Kochana zima,
- Kolorowe nakrętki,
- Zabawy na śniegu.
3. BABCIA I DZIADEK :
- Moja Babcia i mój dziadek,
- Serduszko dla Babci i Dziadka,
- Śpiewamy dla Dziadków,
- Odwiedzili nas Babcia i Dziadek,
- Odłóż zabawkę.
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI :
- Stosuje słowo karmnik i sroka,
- Liczy w zakresie czterech,
- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
- Wypowiada się na temat zimowych zabaw,
- Wykonuje pracę z nietypowych materiałów,
- Segreguje nakrętki wg określonego kryterium,
- Wypowiada się na temat swoich dziadków,
- Wykonuje prezent dla dziadków,
- Śpiewa piosenki i recytuje wiersze.
Kompetencje kluczowe:
– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Nasza twórczość (styczeń):
Szanowni Państwo, Kochane Dzieci!
Życzymy rodzinnych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego, nadchodzącego Nowego Roku!
Szanowni Państwo, dnia 21.12.2021 w naszej grupie odbędzie się wigilia świąt Bożego Narodzenia. Prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane odświętnie.
Ponadto prosimy o informację dotyczącą obecności dzieci dnia 24.12.2021.
Tematyka w grudniu:
Tydzień 1 Domowi ulubieńcy
– Ulubiony pies
– Mamy zwierzątka
– Moje akwarium
– Przed siebie, za siebie i w bok
– Białe myszki
Tydzień 2 To już zima
– Gawronek poznaje zimę
– Bałwanek
– Zima biała
– Cztery bałwanki
– Zimowa piosenka
Tydzień 3 Święta tuż- tuż
– Wesoła choinka
– Świąteczne zwyczaje
– Grająca choinka
– Kolorowe bombki
– Skąd mamy choinki?
Kompetencje kluczowe:
– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Nasza twórczość (grudzień):
Świąteczny czas…
Nasze zwierzęta
Barbórka- prace wykonywane węglem
Sadzimy kwiaty:
Dzień Pluszowego Misia:
„STACJA KOSMICZNA” 🙂
Szanowni Państwo! W związku z planowanym nagraniem uroczystego występu dzieci z okazji Narodowego Święta Niepodległości, prosimy o dostarczenie strojów galowych w podpisanych workach do dnia 9.11.2021.
Kochani rodzice!
Już od przedszkola zaczynamy i nasze zmysły odkrywamy, mamy już wiedzy bardzo wiele, jak nasi starsi przyjaciele.
Noskiem zapachy poznajemy,
uchem odgłosy wychwycimy,
okiem coś szybko zobaczymy.
A nasze usta, o to jest pyszne! Smak rozpoznamy to oczywiste.
Ciało zaś zawsze nam podpowie, co miłe nam i dla nas zdrowe.
A teraz proszę zobaczcie sami, jak my wspaniale wypiekamy.
Szanowni Państwo,
wszelkie zapytania prosimy kierować na adres mailowy wiolinek.grupa@gmail.com
ROK SZKOLNY 2021/2022
Listopad w naszej grupie:
- Pada deszcz
- Piękna nasza Polska cała
- Dbamy o zdrowie
- Tutaj rosły paprocie
- Urządzenia elektryczne
Cele główne:
- rozwój mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie dbałości o własne zdrowie
i higienę osobistą - umuzykalnienie dzieci
- utrwalanie nazw pór roku
- zapoznanie z oznakami późnej jesieni
- kształtowanie postawy patriotycznej
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania polskich symboli narodowych
- poznawanie historii węgla kamiennego
- zdobywanie wiedzy o świecie w erze dinozaurów
- poznawanie zastosowania urządzeń domowych
Kompetencje kluczowe:
- Rozumienie i tworzenie informacji
- Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
- Matematyczne oraz przyrodnicze
- Świadomość i ekspresja kulturowa
Nasza twórczość- listopad:
Piękna nasza Polska cała:
1. Mój czas wolny
2. Jesienna słota
3. Nasze zabawy
——————————————————————————————-
Październik w naszej grupie.
1. Jesień w sadzie.
2. Jesień w ogrodzie.
3. O sobie samym.
4. Moje zmysły.
Realizując planowaną tematykę, mamy na uwadze rozwój dzieci realizując cele główne np;
- rozwój mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- umuzykalnienie dzieci
- utrwalanie nazw kolorów
- odkrywanie naszych zmysłów
- uświadomienie ważności drugiego człowieka/rodziny, rówieśnika, środowiska w którym przebywam/
Realizowane zadania pomagają nam także rozwijać kompetencji kluczowych u naszych wychowanków w zakresie;
- Rozumienia i tworzenia informacji
- Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
- Matematyczne oraz przyrodnicze pomocne w tworzeniu.
- Świadomość i ekspresja kulturowa.
W planie w tym miesiącu mamy także, zorganizowanie wyjścia do:
Ogrodu Botanicznego – ” Święto dyni”
Sklepu warzywno- owocowego w okolicy.
Wszystko oczywiście za Państwa zgodą i przy Waszej pomocy. Więcej informacji otrzymają Państwo w czasie realizacji w bieżącym miesiącu. Pozdrawiamy i życzymy pięknej jesieni, sprzyjającej rodzinnym spacerom.
—————————————————————————————————–
Wiersz pt. ,,Idzie jesień” autorstwa T. Śliwiaka do nauki na pamięć:
Tak! To właśnie jesień jest!
Lepimy owoce:
1. Wyrabiamy masę solną:
2. Lepimy owoce:
3. Malujemy owoce
Suszymy owoce:
Dary z ogrodu na wystawie:
——————————————————————
Robimy pizzę:
Dolnośląski Festiwal Dyni:
Nasze prace (październik):
Robimy sałatkę owocową:
Integracja międzygrupowa:
————————————————–
———————————————————————-
Wrzesień w naszej grupie :
- W przedszkolu
- Droga do przedszkola
- Nadeszła jesień
- Co robią zwierzęta jesienią ?
CELE GŁÓWNE :
- opracowanie zasad i norm społecznych w grupie,
- zapoznanie z salą, łazienką szatnią – przybliżenie zasad bezpiecznej zabawy,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego,
- rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów,
- porządkowanie wiedzy o świecie, środowisku społecznym i przyrodniczym,
- uwrażliwianie na piękno.
Nadeszła jesień:
Temat: Zapowiedź cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli – Sercem za Rodziną
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
jeszcze raz dziękujemy za niesamowite reakcje na projekt “Sercem za Rodziną”. Z całej Polski dołączają do nas organizacje, instytucje i osoby prywatne, które chcą włączyć się do Forum Liderów Oświaty i Wychowania (FLOW – https://sercemzarodzina.pl/?page_id=18)
Wspólnie będziemy działać na rzecz rodziny i dobrej współpracy z placówką edukacyjną.
Załączamy link z zapowiedzią cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli. Już 22 września wyemitowana zostanie część pierwsza z sześciu w temacie “Każdy może stworzyć szczęśliwą rodzinę”. Prosimy o przekazanie go kadrze i rodzicom.
W liście intencyjnym opisujemy ideę wykładów.
Z wyrazami szacunku,
Edyta Gronowska
Prezes Towarzystwa Edukacyjnego Lokomotywa
606610102
————————
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Pustej Sali:
Nasze prace- wrzesień: