Wszystkie informacje dla rodziców,  których dzieci uczęszczały do grupy III będzie można znaleźć na stronie internetowej w zakładce grupy IV.  Jeżeli trzeba coś wyjaśnić zapraszamy do kontaktu adres e-mail:  sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kwiecień w naszej grupie

Wiosna

Wiosna

Wiosna

 

 

 

 

 

 

Realizowane tematy :

  • Co się dzieje w kosmosie?
  • Wielkanoc
  • Dbamy o przyrodę
  • Jestem Polakiem i Europejczykiem

Umiejętności zdobywane i utrwalane przez dzieci w trakcie realizowanych tematów:

  • Potrafimy słuchać czytany tekst, rozumiemy, wyciągamy proste wnioski.
  • Potrafimy odpowiadać na pytania dotyczące poznawanych  utworu.
  • Tworzymy własną przestrzeń do zabawy nie przeszkadzając innym.
  • Poznajemy i utrwalamy nowe słowa związane z tematyką.
  • Znamy zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Opowiadamy o zwyczajach świątecznych z rodzinnego domu.
  • Chętnie tworzymy prace plastyczne z różnorodnego  tworzywa plastycznego.
  • Dbamy i poznajemy  środowisko przyrodnicze.
  • Poznajemy sposoby dbania o naszą planetę – wiemy jakie to ważne.
  • Chętnie uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu.
  • Potrafimy zdrowo się odżywiać- staramy się zjadać całe porcje.

Planujemy wyjście do pobliskiego parku za Państwa zgodą. Będziemy szukać wiosny w przestrzeni miejskiej zieleni. Prosimy  o przyniesienie  chusteczek higienicznych.  

Nasza twórczość w kwietniu:

Obchody Światowego Dnia Ziemi:

Praca wykonana z okazji Światowego Dnia ZiemiPrace wykonane z okazji Światowego Dnia ZiemiNasza tablica tematyczna-: ,,Kosmos”

Tablica tematyczna- kosmos,,Ufoludki”

,,Zielona planeta”- praca grupowa z wykorzystaniem kredy

Prace dzieci- nasza planetaSport to zdrowie!

Mapa skojarzeń związanych z hasłem sport

Marzec w naszej grupie

Tydzień 1: Chciałbym być muzykiem
– Trębacz
– Mój instrument
– Orkiestra
– Maluję nastrój muzyki
– Gdzie jest muzyka?
W drugim tygodniu marca odbędą się także Obchody Dnia Języka Ojczystego.

Tydzień 2: Chciałbym być aktorem
– Teatr lalek
– Teatrzyk cieni
– Balonowe głowy
– Mówię wyraźnie
– Z Jasiem i Małgosią

Tydzień 3: Nadeszła wiosna
– Przebiśniegi
– Wczesnowiosenne kwiaty
– Śpiewam o wiośnie
– Szukamy wiosny
– Nadeszła wiosna

Tydzień 4: W marcu jak w garncu

-Wiosenna pogoda

– Marcowy garnek

– Jak wygląda Pani Wiosna?

– Wiosenne przebudzenie

– Przyroda budzi się ze snu

 

Kompetencje kluczowe:

w zakresie rozumienia i tworzenia         informacji;

-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych;

-osobiste i społeczne, w zakresie umiejętności uczenia się;

w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

Nasza twórczość w miesiącu marcu:

Powitanie wiosny:

Nasze wiosenne rośliny:

Rośliny cebulkowe w doniczkach

 

Wiosenna praca wykonana różnymi technikami (farby, pastele)

Zdjęcie przedwiośnia

Nasza ekspresja ruchowa w baśniowych strojach:

Dzieci w przebraniach bajkowych

Dzieci w przebraniach bajkowych


Luty w naszej grupie

Tematy do realizacji:

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni. Czego się dowiemy ?
  • Jak rozpoznać, i nazwać  wyposażenie kuchni
  • Na czym polega praca kucharza
  • Jak przyrządzać proste potrawy – kanapki, sałatki, soki
  1. W krainie baśni. Czego się dowiemy?
  • Po czym  rozpoznać postacie ze znanych bajek
  • Poznamy zapomnianych bohaterów z bajek naszych dziadków i babć
  • Jak inscenizować kukiełkami bajki znane i wymyślone
  1. Chcę być matematykiem. Czego się dowiemy?
  • Jak dobierać pasujące do siebie przedmioty
  • Segregować przedmioty według jednej, kilku cech wspólnych
  • Liczyć w zakresie 5 i więcej

Realizując tematy będziemy :  słuchać utworów literackich czytanych przez nauczycielkę, tworzyć prace plastyczne na temat ulubionych bohaterów bajek, przeliczać i porównywać różne elementy, śpiewać i tańczyć by dzień był miły i przyjemny dla wszystkich. Postaramy się zjadać całe porcje przygotowane przez nasze przedszkolne  kuchareczki, sami przygotujemy pyszne kanapki.

W zakresie rozwijania kompetencji kluczowych nauczymy się: 

  1. Rozumieć i tworzyć informacje.
  2. Rozwijać swoje postawy obywatelskie.
  3. Rozwijać świadomość i ekspresję kulturową.
  4. Rozumieć otaczającą przyrodę i poznawać tajniki techniczne. 

Zachęcamy do czynnego brania udziału w konkursach przedszkolnych  realizowanych w bieżącym miesiącu.

1. „Kolorowa zakładka do książki” –  szczegóły w aktualnościach na stronie

2. „Rymuj z nami ”   na stronie od  14.02.

 

Nasza twórczość w lutym:

Historyjki obrazkowe z baśni pt. ,,Jaś i Małgosia" oraz ,, Czerwony Kapturek"Kolorowe miniaturki bajkowych postaci na spinaczachPraca dzieci ,, Domek na kurzej łapce"Praca wykonana z okazji Walentynek

  • Drogie Babcie, Drodzy Dziadkowie życzymy Wam wszystkiego najlepszego!

Zapraszamy do obejrzenia występu z okazji Dnia Babci i Dziadka w wykonaniu dzieci z naszej grupy:

 

TEMATYKA W STYCZNIU :

     1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE

  • Domek dla ptaszków,
  • Dokarmiamy ptaki,
  • Ile jest wróbli,
  • Głodny ptaszek,
  • Spiżarnia ptaków.

                       

     2. ZIMOWE ZABAWY :

  • Hej, na sanki,
  •  Śniegowy bałwanek,
  • Kochana zima,
  • Kolorowe nakrętki,
  • Zabawy na śniegu.

     3. BABCIA I DZIADEK :

TEMATYKA W STYCZNIU :

     1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE

  • Domek dla ptaszków,
  • Dokarmiamy ptaki,
  • Ile jest wróbli,
  • Głodny ptaszek,
  • Spiżarnia ptaków.

                       

     2. ZIMOWE ZABAWY :

  • Hej, na sanki,
  •  Śniegowy bałwanek,
  • Kochana zima,
  • Kolorowe nakrętki,
  • Zabawy na śniegu.

     3. BABCIA I DZIADEK :

                                        

  • Moja Babcia i mój dziadek,
  • Serduszko dla Babci i Dziadka,
  • Śpiewamy dla Dziadków,
  • Odwiedzili nas Babcia i Dziadek,
  • Odłóż zabawkę.

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI :

  • Stosuje słowo karmnik i sroka,
  • Liczy w zakresie czterech,
  • Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • Wypowiada się na temat zimowych zabaw,
  • Wykonuje pracę z nietypowych materiałów,
  • Segreguje nakrętki wg określonego kryterium,
  • Wypowiada się na temat swoich dziadków,
  • Wykonuje prezent dla dziadków,
  • Śpiewa piosenki i recytuje wiersze.

Kompetencje kluczowe:

– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

Nasza twórczość (styczeń):

Szanowni Państwo, Kochane Dzieci!

Życzymy rodzinnych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego, nadchodzącego Nowego Roku!

Szanowni Państwo, dnia 21.12.2021 w naszej grupie odbędzie się wigilia świąt Bożego Narodzenia. Prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane odświętnie. 

Ponadto prosimy o informację dotyczącą obecności dzieci dnia 24.12.2021.

Tematyka w grudniu:

Tydzień 1 Domowi ulubieńcy

– Ulubiony pies

– Mamy zwierzątka

– Moje akwarium

– Przed siebie, za siebie i w bok

– Białe myszki

Tydzień 2 To już zima

– Gawronek poznaje zimę

– Bałwanek

– Zima biała

– Cztery bałwanki

– Zimowa piosenka

Tydzień 3 Święta tuż- tuż

– Wesoła choinka

– Świąteczne zwyczaje

– Grająca choinka

– Kolorowe bombki

– Skąd mamy choinki?

Kompetencje kluczowe:

– osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,

– w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

– matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

 

Nasza twórczość (grudzień):

Świąteczny czas…

Nasze zwierzęta



Barbórka- prace wykonywane węglem

Sadzimy kwiaty:

Dzień Pluszowego Misia:

NASZA PRACA PRZESTRZENNA

„STACJA KOSMICZNA” 🙂

 

 

 

Szanowni Państwo! W związku z planowanym nagraniem uroczystego występu dzieci z okazji Narodowego Święta Niepodległości, prosimy o dostarczenie strojów galowych w podpisanych workach do dnia 9.11.2021.

 

                                                                            Kochani rodzice!

Już od przedszkola zaczynamy i nasze zmysły odkrywamy, mamy już wiedzy bardzo wiele, jak nasi starsi przyjaciele.

Noskiem zapachy poznajemy,

uchem odgłosy wychwycimy, 

okiem coś szybko zobaczymy.

 A nasze usta, o  to jest pyszne!  Smak rozpoznamy to oczywiste.

Ciało zaś zawsze nam podpowie,  co miłe nam i dla nas zdrowe.  

A teraz proszę zobaczcie sami, jak my wspaniale wypiekamy.

 

Szanowni Państwo,
wszelkie zapytania prosimy kierować na adres mailowy wiolinek.grupa@gmail.com

ROK SZKOLNY 2021/2022

Listopad w naszej grupie:

  1. Pada deszcz
  2. Piękna nasza Polska cała
  3. Dbamy o zdrowie
  4. Tutaj rosły paprocie
  5. Urządzenia elektryczne

Cele główne:

  • rozwój mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie dbałości o własne zdrowie
    i higienę osobistą
  • umuzykalnienie dzieci
  • utrwalanie nazw pór roku
  • zapoznanie z oznakami późnej jesieni
  • kształtowanie postawy patriotycznej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania polskich symboli narodowych
  • poznawanie historii węgla kamiennego
  • zdobywanie wiedzy o świecie w erze dinozaurów
  • poznawanie zastosowania urządzeń domowych

Kompetencje kluczowe:

  1. Rozumienie i tworzenie informacji
  2. Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
  3. Matematyczne oraz przyrodnicze
  4. Świadomość i ekspresja kulturowa

 

Nasza twórczość- listopad:

Piękna nasza Polska cała:

 

1. Mój czas wolny

2. Jesienna słota

3. Nasze zabawy

——————————————————————————————-

 

Październik w naszej grupie.

1. Jesień w sadzie.

2. Jesień w ogrodzie.

3. O sobie samym.

4. Moje zmysły.

Realizując planowaną tematykę, mamy na uwadze rozwój dzieci realizując cele główne np; 

  • rozwój mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • umuzykalnienie dzieci
  • utrwalanie nazw kolorów
  • odkrywanie naszych zmysłów
  • uświadomienie ważności drugiego człowieka/rodziny,  rówieśnika, środowiska w którym przebywam/

Realizowane zadania pomagają nam także  rozwijać  kompetencji kluczowych u naszych wychowanków w zakresie;

  1. Rozumienia i tworzenia informacji
  2. Osobiste i społeczne umiejętności uczenia się
  3. Matematyczne oraz przyrodnicze pomocne w tworzeniu.
  4. Świadomość i ekspresja kulturowa.

W planie w tym miesiącu mamy także, zorganizowanie wyjścia do:

Ogrodu Botanicznego – ” Święto dyni” 

Sklepu warzywno- owocowego w okolicy.

Wszystko oczywiście za Państwa zgodą i przy Waszej pomocy. Więcej informacji otrzymają Państwo w czasie realizacji w bieżącym miesiącu. Pozdrawiamy i życzymy pięknej jesieni, sprzyjającej rodzinnym spacerom.


—————————————————————————————————–

Wiersz pt. ,,Idzie jesień” autorstwa T. Śliwiaka do nauki na pamięć:

Idzie łąką, idzie polem
Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie- słońce świeci.
Gdy otworzy- pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie?

Tak! To właśnie jesień jest!

Lepimy owoce:

1. Wyrabiamy masę solną:

2. Lepimy owoce:

3. Malujemy owoce

Suszymy owoce:

Dary z ogrodu na wystawie:

——————————————————————

Robimy pizzę: 

Dolnośląski Festiwal Dyni:

Nasze prace (październik):

Robimy sałatkę owocową:

Integracja międzygrupowa:


————————————————–

———————————————————————-

Wrzesień w naszej grupie :

  1. W przedszkolu
  2. Droga do przedszkola
  3. Nadeszła jesień
  4. Co robią zwierzęta jesienią ?

 

CELE GŁÓWNE :

  • opracowanie zasad i norm społecznych w grupie,
  • zapoznanie z salą, łazienką szatnią – przybliżenie zasad bezpiecznej zabawy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów,
  • porządkowanie wiedzy o świecie, środowisku społecznym i przyrodniczym,
  • uwrażliwianie na piękno.

 

Tematyka kompleksowa na miesiąc Październik.

Nadeszła jesień:

Może Państwa zainteresuje ta oto propozycja

Temat: Zapowiedź cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli – Sercem za Rodziną

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

jeszcze raz dziękujemy za niesamowite reakcje na projekt “Sercem za Rodziną”. Z całej Polski dołączają do nas organizacje, instytucje i osoby prywatne, które chcą włączyć się do Forum Liderów Oświaty i Wychowania (FLOW – https://sercemzarodzina.pl/?page_id=18)

Wspólnie będziemy działać na rzecz rodziny i dobrej współpracy z placówką edukacyjną.

Załączamy link z zapowiedzią cyklu wykładów dla rodziców i nauczycieli. Już 22 września wyemitowana zostanie część pierwsza z sześciu w temacie “Każdy może stworzyć szczęśliwą rodzinę”. Prosimy o przekazanie go kadrze i rodzicom.

https://youtu.be/oJ9ft5c1-iY

W liście intencyjnym opisujemy ideę wykładów.

Z wyrazami szacunku,

Edyta Gronowska

Prezes Towarzystwa Edukacyjnego Lokomotywa

606610102

————————

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka i Pustej Sali:

Nasze prace- wrzesień:

Adres

ul. Sienkiewicza 85,
50-347 Wrocław
tel. 71 7986775
sekretariat.p018@wroclawskaedukacja.pl

BIP

Logo BIP

Godziny pracy

pon. – pt. godz: 7:00 – 17:00
Do góry

Serwis wykorzystuje pliki cookies, korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie. Dowiedz się więcej o celu używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce Czytaj więcej...

Zamknij

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.
 
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
 
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
 
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
 
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
 
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
 
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
 
- dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
 
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
 
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
 
Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
 
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
 
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.
 

jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarkach?

-FIREFOX

-CHROME

-OPERA

-INTERNET EXPLORER

Wyłącz